Błonnik wyszczuplający

Prawie każda kobieta ma marzenie - być szczupłą, ale jednocześnie nie używać dzieci ani żadnych innych środków. A jeśli chodzi o dietę, wiele kobiet czuje się niepewnie. A jeśli się nie usprawiedliwi? A jeśli to mnie boli? Zgodzić się. Wszystko jest możliwe. Ale to nie koniec świata i są wyjścia.

Stosując po prostu najlepszą metodę odchudzania, możesz osiągnąć pożądane rezultaty, stosując tylko dietę bogatą w błonnik.

Aby go używać, nie trzeba wydawać szczególnie dużych funduszy, ale jego skuteczność i użyteczność dla organizmu są o kilka poziomów wyższe niż w przypadku większości diet.

Teraz dla wielu otworzy się kurtyna związana z potrzebą obfitego spożywania pokarmów roślinnych. W końcu dietetycy zalecają je do skutecznego odchudzania.

Co to jest błonnik odchudzający?

Błonnik to najpowszechniejszy błonnik roślinny. Ale te włókna są już podzielone na kategorie: rozpuszczalne i nierozpuszczalne.

Co oznacza błonnik rozpuszczalny?

Takie włókna w kontakcie z cieczą rozpoczynają proces rozpuszczania, tworząc masę przypominającą galaretkę. Ale w tej konsystencji są sprzyjającym środowiskiem do rozmnażania się niezbędnych bakterii w jelicie. I oczywiście, gdy „obrzęk” zmniejsza się objętość żołądka, a tym samym ilość spożywanego pokarmu znacznie się zmniejsza.

Rozpuszczalny błonnik znajduje się w większości owoców, roślin strączkowych, alg, owsie i jęczmieniu.

Jednak nierozpuszczalny błonnik w połączeniu z płynem przyspiesza oczyszczanie żołądka z produktów rozpadu. W ten sposób oczyszcza go z toksyn, nadmiaru cholesterolu, kwasów żółciowych. Ten rodzaj błonnika znajduje się w prawie wszystkich warzywach, zbożach i roślinach strączkowych.

Korzyści płynące z błonnika dla ludzkiego ciała

Oprócz tego, że błonnik wpływa na ogólny stan zdrowia organizmu, ma również korzystny wpływ na rozwój prawidłowej mikroflory jelitowej i utrzymuje jej wytrzymałość.
Dzięki licznym badaniom w tej dziedzinie okazało się, że to właśnie z powodu jego niedoboru występuje większość problemów trawiennych u ludzi. Z tego powodu polecany jest przy nieswoistych zapaleniach jelit. Według niektórych gastroenterologów uważa się, że to właśnie przy pomocy błonnika można go stosować do zapobiegania rakowi jelita grubego.

Ponadto błonnik ma zdolność obniżania poziomu cholesterolu we krwi, chroniąc w ten sposób naczynia krwionośne i serce przed różnymi nieprzyjemnymi chorobami. A także prawdopodobieństwo wystąpienia kamicy żółciowej jest znacznie zmniejszone przy wystarczającej ilości błonnika.

Czy można schudnąć na błonniku?

Niewiele osób wie, że te włókna mogą skutecznie zwalczać otyłość. Jest to możliwe nie tylko dzięki normalizacji procesów trawienia, ale także właściwościom zmniejszania ilości tkanki tłuszczowej.

Ponadto pacjenci z cukrzycą używają błonnika ze względu na jego właściwości obniżania poziomu glukozy we krwi. W konsekwencji następuje normalizacja insuliny w organizmie. Jak wiecie, insulina powstrzymuje pozbycie się tłuszczów.

Pokarmy z wystarczającą ilością błonnika doskonale wypełniają organizm przy stosunkowo małych porcjach.

Błonnik na odchudzanie - lista produktów

Głównym źródłem błonnika są i będą produkty pochodzenia roślinnego. Są szczególnie bogate w owoce cytrusowe, nasiona, rośliny strączkowe, otręby i orzechy.

To właśnie spowodowało większość rekomendacji na śniadanie z musli lub płatkami śniadaniowymi. Jabłko to idealna przekąska między posiłkami.

Błonnik na odchudzanie - dawki

Aby uzyskać wysoką jakość i trwałą utratę wagi, należy spożywać wystarczającą ilość błonnika. Codziennie istnieje pewna norma, która jest niezbędna dla dobrego samopoczucia organizmu. Ta stawka wynosi około dwudziestu pięciu gramów. Ale nie przesadzaj z nią, bo więcej nie znaczy lepiej. Przesadzenie doprowadzi do zmniejszenia wchłaniania niezbędnych substancji.

Jako przykład podano listę produktów spożywczych i ich zawartość błonnika:

  • talerz marchwi zawiera około 2,4 g
  • miska sałaty zawiera około 2,4 g
  • talerz ryżu zawiera około 1,5 g
  • miska sałaty głowiastej zawiera około 1,0 g
  • chleb z otrębami zawiera około 1,5 g
  • chleb żytni zawiera około 1,0 g
  • biały chleb zawiera około 0,5 g
  • pomarańcza 2,0 g

Jeśli codziennie spożywasz powyższe produkty w swojej diecie, utrata masy ciała przebiegnie gładko i komfortowo.

Ważne jest, aby pamiętać, że nie należy wykonywać gwałtownych przejść zawierających błonnik. Wskazane jest stopniowe wprowadzanie takich pokarmów do diety i codzienne zwiększanie ich liczby, aż do zakończenia przejścia. W przeciwnym razie możesz napotkać problem wzdęć.

Jeśli marzysz nie tylko o idealnej sylwetce, ale zawsze będziesz zdrowa i sprawna, to stosowanie błonnika jest obowiązkowe. Ale nie powinieneś polegać tylko na niej, nikt nie odwołał aktywności fizycznej. Na przykład możesz użyć hula-hoop do utraty wagi .

Błonnik do oceny utraty wagi

Zapewne każdy dietetyk ma ogromne stosy kartek z podziękowaniami od pacjentów, którzy schudli dzięki błonnikowi. Rzeczywiście, jest to właściwe odżywianie i utrata wagi, rzeczy, które są ze sobą nierozerwalnie związane. Na podstawie osobistych doświadczeń potwierdzono, że metoda ta charakteryzuje się wysokim poziomem skuteczności. I to nie tylko pod względem utraty wagi, ale także normalizacji zdrowia i energii.