Dieta 8

Otyłość rozwija się z różnych powodów, ale głównym z nich jest nadmierne spożycie tłustych i wysokokalorycznych potraw. Przejadanie się może skutkować chorobami nerek, pęcherzyka żółciowego, wątroby, stawów i innymi chorobami. W ostatnich latach otyłość staje się coraz częstszym problemem. Na szczęście istnieje dieta numer 8, która została niedawno opracowana. Jest dość skuteczny, szczególnie dla osób cierpiących na nadmierną tkankę tłuszczową.

Aby pozbyć się nadwagi w przypadku otyłości, należy dołożyć wszelkich starań, aby ograniczyć spożycie wysokokalorycznych potraw, wykluczyć z diety potrawy pikantne i słone, zmniejszyć spożycie płynów do 1 litra dziennie, a także spróbować stopniowo przestawiać się na oddzielne posiłki.

System żywieniowy, który stał się znany jako dieta 8, opiera się na zasadach zdrowej diety, w której osoba otyła nie powinna przekraczać spożycia białek, węglowodanów i tłuszczów, których potrzebuje dieta.

Tak więc dieta 8 na otyłość nie pozwala na spożywanie więcej niż 100 g białka dziennie, węglowodanów - 250 g, a tłuszczów - 80 g. W sumie dzień cierpiący na nadmierną otyłość może spożywać pokarm, który nie przekracza kalorie 1200 kcal.

Jaka jest dozwolona dieta nr 8?

Dieta 8 z menu pozwala na spożywanie pokarmów takich jak pełnoziarnisty chleb i chleb żytni (do 150 g). Można zjeść zupy jarzynowe, barszcz niskotłuszczowy, okroshkę, barszcz, zupę z klopsikami (do 300 g). Dzięki temu systemowi odchudzania możesz jeść gulasz dietetyczny lub gotowane mięso. Może to być kurczak, królik, cielęcina lub indyk (do 150 g). Ryby są również dozwolone w diecie numer 8, ale w ilości nieprzekraczającej 200 g dziennie. Ponadto produkty mleczne są dozwolone, ale należy zadbać o to, aby były niskotłuszczowe. W tym systemie żywieniowym dopuszczalne jest spożywanie twarożku w ilości nie większej niż 200 g. Możesz zjeść dowolną owsiankę do 150 g. Jajka na twardo, 1 dziennie, nie więcej niż 5 razy w tygodniu, można również włączyć do menu dietetycznego 8. Ziemniaki mogą być zawarte w codziennej diecie w ilości nieprzekraczającej 100 g. Spożycie masła należy zminimalizować.

Przestrzegając wszystkich zaleceń żywieniowych, możesz płynnie schudnąć. Dieta numer 8 przeciwko otyłości jest szczególnie skuteczna w połączeniu z ćwiczeniami odchudzającymi i wprowadzeniem dni postu.

Jakich pokarmów nie należy spożywać na diecie 8 z powodu otyłości?

Ptysie, słodycze, ciasto francuskie, zapiekanki, kiełbaski, dania na bazie ziemniaków, rośliny strączkowe, śmietana, ser, śmietana - wszystkich tych produktów nie można jeść w tym systemie żywnościowym.

Wśród owoców, które należy wykluczyć z diety, są winogrona, daktyle, rodzynki, banany. Pomimo oczywistych zalet miodu dla organizmu, należy pamiętać, że produkt pszczelarski jest wysokokaloryczny, więc będziesz musiał zrezygnować z niego, a także z dżemu, majonezu, sosu i kakao.

Przykładowe menu dietetyczne 8

Dieta 8 jadłospisów na tydzień powinni tworzyć osoby chcące schudnąć samodzielnie, jednak z uwzględnieniem wszystkich powyższych ograniczeń. Przykładowe menu może wyglądać następująco:

  • Pierwsze śniadanie: sałatka jarzynowa doprawiona olejem roślinnym, niskotłuszczowy twarożek.
  • Lunch: jedno zielone jabłko.
  • Lunch: zupa z klopsikami, gotowany drób, jajko, niesłodzony kompot.
  • Podwieczorek: kasza gryczana, kromka chleba żytniego.
  • Kolacja: pieczona ryba, herbata bez cukru.