Dieta angielska

Brytyjska dieta jest dość surowa, ale bardzo skuteczna i zdrowa ... Został opracowany przez dietetyków w Anglii jako zbilansowany system odżywiania, który pomaga szybko schudnąć bez szkody dla organizmu.
Zasada tej diety polega na ciągłej przemianie produktów białkowych i roślinnych. Dieta angielska jest obliczana na 21 dni, podczas których można schudnąć o 7-10 kilogramów. Na cały okres trwania diety należy całkowicie wykluczyć z diety następujące pokarmy: cukier, sól, biały chleb, ziemniaki, lemoniadę i alkohol.
Pierwsze dwa dni tej diety są przygotowawcze i nie powtarzaj się później.

Menu:

Dzień Białka

Śniadanie: filiżanka kawy lub mleka, kromka czarnego chleba, łyżeczka masła, łyżeczka miodu.
Lunch: filiżanka bulionu mięsnego, 50 g gotowanego mięsa lub ryby, 2 łyżki zielonego groszku, kromka czarnego chleba.
Podwieczorek: szklanka mleka lub herbaty z miodem.
Kolacja: dwa jajka na twardo lub kawałek gotowanego mięsa, kromka czarnego chleba, plasterek twardego sera, szklanka kefiru.

Dzień warzyw:

Śniadanie: 2 jabłka lub 2 gruszki lub 1 pomarańcza.
Lunch: zupa jarzynowa bez masła i bez ziemniaków, surówka, kromka czarnego chleba.
Podwieczorek: 2 jabłka lub pomarańcza lub banan.
Kolacja: 150 g sałatki warzywnej, filiżanka zielonej herbaty.

Nie ograniczaj się tylko do diety - dla skutecznego odchudzania musisz łączyć ją ze sportem - aerobikiem, gimnastyką czy joggingiem.
Po zakończeniu diety zaleca się codzienne spożywanie 250 g niskotłuszczowego twarogu w celu utrwalenia wyniku. Niepożądane jest powtarzanie diety angielskiej wcześniej niż rok później, ponieważ jest ona dość rygorystyczna i długotrwała.

Wady i zalety diety angielskiej

Główną zaletą angielskiej diety jest to, że w odróżnieniu od mono-diet jest zbilansowana pod względem proporcji białek i węglowodanów, a dieta zawiera również różnorodne witaminy i minerały. Sądząc po recenzjach, angielska dieta pozwala na spożywanie wystarczającej ilości różnorodnych potraw, aby dana osoba nie czuła się pokrzywdzona, a wszystkie te produkty są niedrogie i pozwolą zaoszczędzić pieniądze. Waga nie znika zbyt szybko, dzięki czemu efekt utrzymuje się dłużej niż przy „szybkich” dietach. Wadą może być reakcja organizmu na surowe warzywa - wzdęcia, wzdęcia. Angielska dieta jest raczej bez smaku - niewiele osób lubi warzywa i proste gotowane mięso. Również ta dieta nie jest odpowiednia dla tych, którzy nie tolerują miodu i mleka - dieta nie daje możliwości zastąpienia tych produktów.