Dieta antycellulitowa

Cellulit to problem wyłącznie kobiet. I tak pytanie: "Jak na zawsze pozbyć się znienawidzonej skórki pomarańczy?" stoi wyłącznie przed piękną połową ludzkości. Naukowcy od dawna udowodnili, że konieczne jest kompleksowe rozwiązanie tego problemu. Dieta, ćwiczenia, zabiegi kosmetyczne i zdrowy tryb życia mogą pomóc zmniejszyć nierówności skóry pośladków, brzucha i ud.

Warto zaznaczyć, że cellulit może pojawić się u każdej dorosłej kobiety, jednak najczęściej i bardziej uwydatniony cellulit objawia się u kobiet otyłych. Dlatego dieta antycellulitowa jest jednym z głównych warunków pozbycia się tego kobiecego problemu.

Podstawowe zasady i cele diety antycellulitowej

Ponieważ główną przyczyną powstawania i rozwoju cellulitu jest niestabilna, stale zmieniająca się waga, aby pozbyć się skórki pomarańczowej, należy ściśle przestrzegać podstawowych zasad dobrego odżywiania:

  1. Musisz przestrzegać ścisłej diety, jeść co godzinę. Przerwy między posiłkami powinny trwać od dwóch do czterech godzin.
  2. Odżywianie powinno być zrównoważone. Dieta powinna zawierać wymagane ilości białek, tłuszczów, węglowodanów, pierwiastków śladowych, minerałów i witamin.
  3. Posiłki muszą koniecznie pokrywać koszty energii. Aby to zrobić, konieczne jest prawidłowe obliczenie indywidualnych potrzeb energetycznych i spożywanie 500-1000 kcal mniej dziennie niż są one wydawane.

Niedozwolona żywność i dieta antycellulitowa

Przy komponowaniu jadłospisu diety antycellulitowej należy wykluczyć z diety potrawy i potrawy, które sprzyjają zatrzymywaniu płynów w organizmie, obciążają nerki i wątrobę, aw efekcie wychwytują wolne rodniki w organizmie.

Pokarmy i posiłki, które sprzyjają tworzeniu się cellulitu, obejmują:

  • smalec i tłuste mięso;
  • smażone i grillowane potrawy;
  • wędliny, konserwy i kiełbasy, a także półprodukty;
  • uwodornione (margaryna) i tłuszcze zwierzęce;
  • tłuste produkty mleczne;
  • wszystkie produkty zawierające kofeinę, takie jak kawa, zielona i czarna herbata, kakao, czekolada;
  • wszystkie napoje alkoholowe;
  • słodycze, cukier, babeczki, pieczywo (z wyjątkiem pełnoziarnistego), makaron;
  • sól, środki konserwujące w domu, przyprawy, dodatki do żywności i wzmacniacze smaku.

Zalecane pokarmy na diecie antycellulitowej

Jak już wspomniano, dieta powinna być zbilansowana, więc menu powinno zawierać następujące potrawy i potrawy:

1. Pokarmy bogate w błonnik:

  • pełnoziarniste zboża (z wyjątkiem białego ryżu) i rośliny strączkowe;
  • warzywa, owoce, suszone owoce.

2. Pokarmy zawierające chude białka:

  • chude ryby, mięso, owoce morza;
  • niskotłuszczowe mleko, sery i fermentowane produkty mleczne. Ser można jeść nie częściej niż trzy razy w tygodniu, a jogurt najlepiej spożywać z niską zawartością cukru.

3. Żywność zawierająca zdrowe tłuszcze:

  • nasiona, orzechy, tłuste ryby, wszelkie oleje roślinne, ale można je spożywać w małych ilościach.

4. Woda i napoje Musisz spożywać co najmniej 6-8 szklanek płynu dziennie, ponieważ brak wody przyczynia się do wystąpienia zatorów w tkankach, a to wywołuje pojawienie się cellulitu. Herbaty, soki i kompoty należy spożywać bez cukru.

Jak już podkreślono, aby pozbyć się cellulitu, potrzebny jest zestaw środków, a głównym jest dieta antycellulitowa, recenzje osób stosujących się do tego systemu żywieniowego potwierdzają jego skuteczność i skuteczność.