Dieta białkowa

Obecnie dieta białkowa jest bardzo znana i popularna. Przede wszystkim z przyjemnością odbierany jest przez miłośników mięsa i ryb, ponieważ jak sama nazwa wskazuje, opiera się na stosowaniu produktów białkowych z maksymalnym odrzuceniem pokarmów zawierających węglowodany. Te pokarmy białkowe obejmują chude mięso, ryby, jajka, niskotłuszczowy twarożek itp.

Według opinii 2-tygodniowa dieta białkowa pozwala zrzucić nawet 8 kilogramów zbędnych kilogramów . Dzieje się tak dzięki temu, że organizm wraz z węglowodanami zawartymi w niektórych pokarmach pozbawiony jest glukozy, która jest rodzajem paliwa dla naszego organizmu. W rezultacie zaczyna wykorzystywać do tych celów własne rezerwy tłuszczu, co prowadzi do utraty wagi.

Na pierwszy rzut oka dieta białkowa na odchudzanie jest bardzo prosta do przestrzegania : usuwając z diety węglowodany i tłuszcze w postaci słodkich, skrobiowych potraw, ziemniaków, płatków zbożowych, makaronu, masła, można jeść dużo produktów białkowych, i schudnąć bez uczucia głodu, dyskomfortu czy osłabienia.

Dodatkowo wraz z późniejszym przestrzeganiem umiaru w żywieniu problem nadwagi po zaprzestaniu diety białkowej nie powróci, jak po wielu innych dietach.

Ta dieta ma jednak swoje wady . Po pierwsze, nie można tego nazwać zrównoważonym. Tracąc znienawidzone kilogramy, pozbawisz swój organizm witamin, minerałów i pierwiastków śladowych, które nie przyniosą mu korzyści. Nie zdziw się, jeśli twoje włosy stają się matowe, skóra zaczyna łuszczyć się, a paznokcie łuszczy się. Wszystko to będzie wynikiem braku wielu substancji niezbędnych dla ich zdrowego wyglądu.

Jeśli dieta białkowa jest kontynuowana dłużej niż dwa tygodnie, organizm może zareagować zaburzeniem pracy nerek, ponieważ wraz ze wzrostem ilości białka otrzymywanego z pożywieniem zwiększa się ich obciążenie. Wreszcie poziom cholesterolu może znacznie wzrosnąć i może dojść do niedoboru wapnia.

Jednak dziś być może nie istnieją diety absolutnie nieszkodliwe dla zdrowia. Wybierając sposób, w jaki będziesz walczyć z dodatkowymi kilogramami, rozważ wszystkie za i przeciw, oceń swoje zdrowie i istniejące przeciwwskazania, najlepiej skonsultuj się z lekarzem. Tylko wtedy, gdy masz pewność, że wybrana dieta trafi dokładnie w kilogramy, a nie Twoje samopoczucie - kontynuuj i schudnij dla zdrowia!