Dieta cytrynowa

Amerykańska dietetyk Teresa Chung zaproponowała światowej społeczności dość nietypowy sposób na pozbycie się nadwagi, a mianowicie dietę, której główną bronią jest cytryna.

W swojej książce, która opowiada o cechach charakteryzujących * dietę cytrynową *, Teresa Chung całkiem rozsądnie podkreśla, że ​​głównym powodem, dla którego populacja kobiet nie traci dodatkowych kilogramów, jest w większości nie do końca prawidłowy metabolizm. W przypadku, gdy układ pokarmowy nie funkcjonuje prawidłowo, wszelkie diety tylko zaostrzają istniejący już nieprawidłowy metabolizm - z tego powodu głównym zadaniem jest przede wszystkim jego ustalenie

Aby skutecznie rozwiązać ten problem, cytryna jest naprawdę optymalna. Autor tej diety nazywa cytryny „elektrowniami”. W tym przypadku ma na myśli pozytywny wpływ, jaki mają wszyscy przedstawiciele owoców cytrusowych na organizm ludzki. wszystkie są bardzo bogate w kwas cytrynowy, który stymuluje wydzielanie soku żołądkowego, co z kolei pomaga w normalizacji procesu trawienia. Dlatego dosłownie kilka kropel soku z cytryny może naprawdę znacząco usprawnić wszystkie procesy związane z wchłanianiem i trawieniem pokarmu.

Więc dlaczego w ogóle są cytryny?

Pektyna znajdująca się w skórce cytryny jest niezastąpionym źródłem błonnika pokarmowego, który po wejściu do żołądka najpierw zaczyna puchnąć, a następnie zamienia się w coś, co wygląda jak galaretka, tworząc w ten sposób uczucie całkowitej sytości. W trakcie tego procesu tempo wchłaniania cukru znacznie spada - w końcu w każdym razie każda postać korzysta wyłącznie.

Dodatkowo owoc drzewa cytrynowego zawiera dużą ilość witaminy C, która pomaga zmaksymalizować wchłanianie wapnia i skutecznie walczyć z nadwagą. Tak więc, podsumowuje w książce Chung, cytryna jest skutecznym lekarstwem w walce o idealną sylwetkę. Autorka podkreśla również, że w procesie stosowania diety cytrynowej najprzyjemniejszą rzeczą jest możliwość nie rezygnacji ze zwykłych produktów, a czasem dalszego delektowania się słodyczami. Tak więc brykiet lodów lub kawałek ciasta nie będzie w stanie wyrządzić wiele szkody figurze, a będzie służyć jedynie jako nagroda za dobrze wykonaną pracę polegającą na uzyskaniu pożądanego kształtu.

Jak „siedzieć” na diecie cytrynowej

Aby rozpocząć tę dietę, codziennie włączaj cytrynę do swojej diety. Dozwolone jest dodawanie soku do różnych napojów lub spożywanie skórki. Chung cytuje w swojej książce, że najpopularniejsze przepisy są niezwykle łatwe w przygotowaniu i nie wymagają żadnego wysiłku.

Autor tej diety sugeruje rozpoczęcie dnia przede wszystkim od wypicia szklanki ciepłej wody, do której dodaje się sok z cytryny - zapewni to organizmowi możliwość szybszego wybudzania się i odpowiednio „dostrojenia” układu pokarmowego do normalnej pracy rano. Później, w ciągu dnia, jedz świeże warzywa i owoce. Zawarty w nich błonnik przyczyni się do jak najszybszego uczucia sytości, jednocześnie nie obciążając żołądka. Wszystkie potrawy, które * dieta cytrynowa na odchudzanie * zaleca spożywać, jej autor zaleca skropić je, jeśli to możliwe, sokiem z cytryny. Należy również pamiętać, że w trakcie jedzenia nie należy z grubsza rzucać się na jedzenie, nawet gdy odczuwamy silny głód, ponieważ tylko spokojny, absolutnie niespieszny posiłek jest kluczem do utraty wagi.