Dieta dla kobiet w ciąży

Nadwaga, jak niestety dzisiaj jest już niezawodnie znana, jest przyczyną rozwoju wielu popularnych chorób przewlekłych. W tym przypadku szczególnie ważne jest, aby nie dopuścić do nadwagi u kobiet w ciąży. Ale obecnie większość z tych nowoczesnych diet nie jest odpowiednia dla przyszłych matek, ponieważ w dużej mierze ograniczają one użycie dużej ilości pokarmów, a zatem prowadzą do tego, że organizm nie otrzymuje wszystkich rodzajów składników odżywczych, witamin i pierwiastków śladowych, które oczywiście ciąża jest dla kobiety absolutnie nie do przyjęcia!

Dieta dla kobiet w ciąży powinna być zawsze jak najbardziej zbilansowana - odżywianie nią jest absolutnie pełne i urozmaicone, nawet w przypadku konieczności walki z nadwagą. W tym celu opracowano specjalną, unikalną dietę dla kobiet w ciąży, która z jednej strony pomoże w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale jednocześnie dostarczy prawie wszystkich składników odżywczych niezbędnych do rozwoju zarówno matki, jak i dziecka.

Co jeść na diecie dla kobiet w ciąży

Ciało każdej współczesnej kobiety w ciąży, niezależnie od stylu życia i obciążenia pracą, potrzebuje dziennie co najmniej 100-120 gramów białka, z czego około 70-90 gramów powinno stanowić białka zwierzęce występujące w mięsie, produktach mlecznych i rybach. Jednocześnie tłuszcze powinny mieć 80-100 gramów, z czego 20 gramów jest pochodzenia roślinnego. Jeśli chodzi o wymaganą ilość węglowodanów dziennie, liczba ta nie powinna przekraczać 350-400 gramów.

W drugiej połowie ciąży spożycie węgla należy zmniejszyć do co najmniej 300 gramów dziennie. Osiąga się to poprzez zmniejszenie ilości cukru i wszelkiego rodzaju przetworów mącznych, a także równoległy wzrost spożycia dobowej ilości białek. Najlepiej spożywać 4-5 razy dziennie w małych porcjach. Kaloryczność spożywanych pokarmów należy rozłożyć w następujący sposób: na śniadanie - 30%, na obiad - 10%, na obiad - 40%, na podwieczorek - 10%, na obiad - 10%. Musisz zjeść obiad nie później niż 3 godziny przed pójściem spać. Menu obiadowe, które obejmuje dietę w czasie ciąży, musi koniecznie składać się z produktów, które są szybko i łatwo trawione - na przykład twarożek, jogurt i kefir.

Absolutnie wszystkie potrawy, które są planowane do spożycia podczas tej diety, są całkiem do przyjęcia i gotować, dusić lub piec, najważniejsze jest jednocześnie znaczne zmniejszenie dziennego spożycia soli - bez wątpienia dzienny wskaźnik ilości soli / dzień nie powinien być więcej niż 5-6 gramów dziennie! Wynika to z faktu, że sól ma zdolność doskonałego zatrzymywania płynów i to jest właśnie główny powód, który bezpośrednio wpływa na dodanie dodatkowych kilogramów dla każdej osoby. Możesz pić płyn, ale nie bielszy niż 1-1,5 litra przez cały dzień. Ponadto do codziennej diety należy koniecznie włączyć specjalne preparaty wielowitaminowe, które zostały pierwotnie opracowane specjalnie dla kobiet w ciąży.