Dieta dla matek karmiących

Nie ma absolutnej, czyli idealnej diety dla matki karmiącej, ponieważ wszystkie dzieci są zupełnie inne, tak jak w zasadzie wszystkie matki, każdy ma inną mikroflorę w jelitach i odpowiednio zostanie wchłonięty z tego samego pokarmu zupełnie inne substancje. Co więcej, każda kobieta i jej dziecko mają inny układ odpornościowy, a co za tym idzie, inną odpowiedź immunologiczną na jeden lub inny antygen-przeciwciało - na alergen, który dostaje się do organizmu wraz z pożywieniem.

Każda mama stara się wybrać własną, indywidualną, biorąc pod uwagę cechy swojego ciała, dietę. Jednocześnie konieczne jest monitorowanie stolca dziecka, tworzenie się gazów w jego układzie pokarmowym i stan skóry noworodka. U dziecka reakcję skórną można zaobserwować absolutnie na dowolnej części skóry. Najczęściej reakcja na złe odżywianie dziecka widoczna jest na następujących obszarach skóry: policzkach, pośladkach, za uchem, skórze głowy (tworzą się strupy), na skórze nóg, na zgięciach podkolanowych i łokciowych.

Podstawowe zasady budowania tej diety są takie, że absolutnie każdy nowy produkt, który kobieta zaczyna spożywać w okresie karmienia piersią, powinien być wprowadzany osobno. Należy to zrobić, aby można było obserwować dziecko i odpowiednio monitorować jego reakcję na jeden lub inny nowy składnik, który pojawił się w diecie matki. Jednocześnie koniecznie trzeba prowadzić dzienniczek żywieniowy i wiedzieć, że w większości przypadków takiej róży organizm dziecka nie reaguje na pierwsze przyjęcie nowego produktu spożywczego przez matkę, a dopiero na drugie!

W przypadku, gdy matka karmiąca potrzebuje jakiegoś leku, należy to zrobić tylko po konsultacji z pediatrą. Jednocześnie związek z lekami powinien być jeszcze ściślejszy niż podczas ciąży, ponieważ łożysko nie spełnia już swojej funkcji barierowej, aby wykluczyć wnikanie szkodliwych substancji do dziecka.

W okresie karmienia piersią surowo zabrania się matce picia jakichkolwiek napojów alkoholowych.

Ogólnie rzecz biorąc, dieta dla matek karmiących oznacza, że ​​ nie należy spożywać pokarmów, które często powodują reakcje alergiczne i różne zaburzenia jelitowe, takie jak:

  • keczupy i majonezy;
  • wędliny i wędliny;
  • kapusta, dynia i marchewka, ogórki i pomidory;
  • winogrona, kiwi, truskawki, banany i pomarańcze;
  • ryba, kurczak i buliony;
  • kawior;
  • produkty zawierające konserwanty;
  • słodkie napoje gazowane;
  • rafinowane węglowodany, w tym ciasta, kasza manna i czekolada.

Przez dwa dni po porodzie dieta matki karmiącej piersią składa się z następujących pokarmów:

  • kasza gryczana gotowana w wodzie i doprawiona olejem roślinnym;
  • suchy chleb chrupki lub suszony chleb zbożowy;
  • kawałek twardego sera;
  • mały kawałek gotowanej wołowiny;
  • 2 lub 3 orzechy włoskie dziennie;
  • Możesz wypić nie więcej niż 2 litry płynu dziennie, podczas gdy zaleca się przyjmowanie naparu z chaga, wody mineralnej, naturalnie bez gazu, a także naparu z pokrzywy.