Dieta dr Atkinsa

Pojawienie się Dr Atkinsa było prawdziwą rewolucją w żywieniu, chociaż było wiele zastrzeżeń i bardzo krytycznych. Sama dieta bardzo poważnie dotknęła Atkinsa, ponieważ przeprowadził nawet badania kliniczne na swoim ciele. Nie trzeba rozwodzić się nad historią medyczną autora diety, ale nadal należy odnotować główne przeciwwskazania. Ale dotyczy to prawie wszystkich diet odchudzających.

Tak więc, bez względu na wszystko, nadal zalecamy wypróbowanie tej diety od profesjonalisty, która z pewnością pomoże Ci stracić zbędne kilogramy i ustalić zbilansowaną i skuteczną dietę już teraz.

Po pierwsze, dieta Atkinsa o niskiej zawartości węglowodanów jest przeciwwskazana:

  • Osoby o normalnej wadze lub osoby, których wskaźnik masy ciała przekracza dopuszczalny poziom o mniej niż 1,5–2%.
  • Osoby cierpiące na poważne choroby przewlekłe lub inne, w tym cukrzycę, choroby serca, przewodu pokarmowego, niewydolność nerek i inne choroby, w tym stan remisji
  • W czasie ciąży i karmienia piersią (kategorycznie!)

Podstawowe wymagania podczas diety Atkinsa:

  • Przestań używać jakichkolwiek leków w ciągu pierwszych dwóch tygodni
  • Obowiązkowa konsultacja z dietetykiem

Tak więc dieta dr Atkinsa o niskiej zawartości węglowodanów oznacza prawie całkowite odrzucenie węglowodanów, ponieważ te 20 gramów, które są dozwolone, to tylko jedna bułka (!). Ale pokarm białkowy, czyli potrawy z dowolnej ryby, drobiu (kurczak, dziczyzna), owoce morza, jajka, sery twarde, grzyby (tylko świeże) i warzywa (tylko surowe) można stosować bez ograniczeń. Ograniczenia dotyczą nie tylko węglowodanów, ale także ziemniaków, kukurydzy, pieczywa, cukru i wszelkiego alkoholu. Będziesz musiał sporo popracować nad obliczeniem dziennego spożycia nawet dozwolonych produktów, dlatego lepiej zająć się tabelami do obliczania dziennej zawartości kalorii (nie więcej niż 1700 kcal).

Dwa etapy diety Atkinsa:

  1. Dzienne ograniczenie kalorii + ograniczenie węglowodanów (14 dni)
  2. Usuń dzienne ograniczenie kalorii + ograniczenie węglowodanów (do końca życia)

Tylko przy przynajmniej względnej zgodności z warunkami etapu II, redukcja masy uzyskana na etapie I (do 10 kg) będzie stabilna. Po osiągnięciu optymalnej wagi możesz dodawać niewielkie ilości węglowodanów do swojego pożywienia, ale musisz przestać zwiększać ich ilość, gdy tylko waga zacznie rosnąć - taka ilość węglowodanów będzie optymalna do kontynuowania diety.