Dieta kaloryczna

Ekspresowe diety, takie jak dieta letnia lub słynna dieta japońska wymagają raczej dotkliwych, choć krótkotrwałych, ograniczeń zarówno w ilości pożywienia, jak i zasięgu. Nie wszystkie kobiety są w stanie wytrzymać taką dietę - jedne zdrowie na to nie pozwala, inne po prostu nie mogą zmusić się do takich wyrzeczeń. Nawiasem mówiąc, to drugie jest powodem, aby nie winić siebie za słabość, ale po prostu przyznać, że takie diety nie są dla ciebie.

Istnieją diety, które nie mówią nam „ile jeść”, ale bardzo wyraźnie regulują „co jeść”, na przykład dieta według grupy krwi . Wadą takich diet jest to, że ograniczenia w menu będą musiały być przestrzegane przez bardzo długi czas, w wielu dietach - przez całe życie. Nie każdy jest gotowy na zawsze zrezygnować ze swoich ulubionych potraw!

Jest też inna skrajność - tzw. monodiety, na przykład dieta arbuzowa czy dieta ogórkowa . Oferują nam jedzenie tylko jednego lub dwóch produktów - ale ten produkt zwykle można spożywać w dużych ilościach. Głównym problemem związanym z mono-dietami jest to, że potrzebują również niezwykłej siły woli, ponieważ najmniejszy kawałek czegokolwiek poza dozwolonym produktem jest postrzegany jako załamanie ...

Dla tych, którzy nie lubią skrajności i wolą złoty środek, istnieje wspaniały sposób na stopniowe i długotrwałe odchudzanie - dieta kaloryczna.

Jak obliczyć, ile kalorii potrzebuję?

Cóż, obliczmy, ile kalorii potrzebuje Twój organizm w ciągu dnia, aby prawidłowo funkcjonować. Można to zrobić na dwa sposoby.

Pierwsza metoda jest wystarczająco przybliżona i jest przeznaczona dla osób, które nie mają nadwagi. Jeśli chcesz schudnąć maksymalnie o pięć do dziesięciu kilogramów, po prostu pomnóż pożądaną wagę przez 28 - a otrzymasz liczbę kalorii, które musisz jeść dziennie. Na przykład dama, która marzy o wadze 55 kg, powinna spożywać 1540 kcal.

Druga metoda jest bardziej wszechstronna i odpowiednia dla każdego. Znajdź w dowolnej wyszukiwarce kalkulator, który obliczy, ile kalorii potrzebuje Twój organizm do utrzymania podstawowego metabolizmu, ile kalorii wydajesz w pracy i na wakacjach. Następnie, w zależności od tego, ile kilogramów chcesz stracić, od uzyskanej liczby trzeba będzie odjąć określoną liczbę kalorii - to również zostanie obliczone przez kalkulator. W rezultacie otrzymasz dokładną liczbę, której będziesz nadal przestrzegać. Nie zapomnij od czasu do czasu przeliczyć dziennego spożycia kalorii, ponieważ zależy to również od Twojej aktualnej wagi ...

Świetnie! Ale jak mam jeść?

Teraz, gdy masz już pożądaną liczbę wskazującą, ile kalorii dziennie potrzebujesz, aby „zajadać” się kaloriami, wszystko, czego wymaga od ciebie dieta, to policzenie kalorii spożywanych z jedzeniem. Pomocne będzie również policzenie kalorii spalanych podczas ćwiczeń - ale tylko wtedy, gdy ich nie policzyłeś, obliczając całkowitą liczbę kalorii na kalkulatorze. Wypracowawszy „ponad zalecaną” liczbę kalorii, można je w spokoju „zebrać”, na przykład przy świątecznym stole.

Ta dieta nie narzuca żadnych ograniczeń asortymentowych w Twoim jadłospisie - możesz jeść co tylko zechcesz! Co więcej, dietetycy zalecają nawet, aby około dziesięciu procent całkowitego dziennego zapotrzebowania kalorii wydawać na „przekąski”. Mały tort lub kilka kawałków czekolady rozweseli Cię i uprzyjemni dietę. A co najważniejsze, uchronią Cię przed awariami, ponieważ jeśli nic nie jest naprawdę zabronione, to nawet nie ma ochoty się zepsuć!