Dieta Kima Protasowa

W 1999 roku izraelski dietetyk Kim Protasov zaproponował dietę, która wyróżnia się spośród wielu przepisów na odchudzanie i zasługuje na szczególną uwagę. Dieta Protasowa należy do restrykcyjnego systemu żywieniowego i zyskała wielu fanów nie tylko dzięki swojej skuteczności. Nie ostatnią rolę odegrał moment, w którym ilość dozwolonego jedzenia nie jest absolutnie nieograniczona, czyli możesz jeść, kiedy chcesz i ile chcesz.

Istota diety Protasowa

Opis diety Protasowa można znaleźć w publikacjach drukowanych oraz na różnych stronach internetowych poświęconych dietetyce i odchudzaniu. Przeznaczony jest na pięć tygodni, po których można zrzucić do 8 kilogramów nadwagi.

W pierwszym i drugim tygodniu należy jeść tylko surowe warzywa, twarożek i jogurt 5% tłuszczu. Do tych produktów można codziennie dodawać trzy zielone jabłka i jedno jajko na twardo. Konieczne jest picie 2 litrów wody dziennie, a herbata, najlepiej zielona i kawa w dowolnej ilości, ale bez cukru, są dozwolone.

Od trzeciego tygodnia dodaj do diety 300 gram smażonego mięsa, ryby lub drobiu, a także zmniejsz ilość spożywanego jogurtu i sera. Po takiej trzytygodniowej diecie organizm zaczyna aktywnie pozbywać się nadwagi.

Przez następne dwa tygodnie (czwarty i piąty) musisz nadal jeść warzywa, twarożek, mięso, jajka i jabłka. To właśnie w tym okresie następuje najbardziej intensywna utrata masy ciała.

Pod koniec diety trzeba powoli przestawiać się na zwykłą dietę, nie wprowadzając do menu wszystkich produktów w tym samym czasie, ale stopniowo poszerzając ich asortyment i zastępując jeden drugim.

Dieta Kima Protasova nie tylko pozytywnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego , ale sprawdza się również jako doskonała dieta detoksykacyjna, która pomaga organizmowi pozbyć się toksyn i toksyn nagromadzonych przez długi czas. Jasno trzymając się swojego jadłospisu i przestrzegając zasad, człowiek otrzymuje nie tylko odchudzanie i oczyszczanie organizmu - staje się zdrowszy i bardziej aktywny, poprawia się jego wygląd i samopoczucie.