Dieta mleczna

Dla miłośników mleka i przetworów mlecznych dieta mleczna odchudzająca może być dobrym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. W procesie diety mlecznej traci się od 3 do 5 kg wagi, jednak z diety należy usunąć wszelkie wypieki, potrawy smażone, grzyby, wieprzowinę czy tłuste ryby. Podobnie jak wiele innych, dieta nabiałowa ma przeciwwskazania, dlatego przed podjęciem decyzji o takim kroku należy skonsultować się z dietetykiem.

Recenzje diety mlecznej

Prawidłowo wydana dieta mleczna ma bardzo dobre recenzje, jednak po diecie mlecznej nie można uzupełniać swojej diety potrawami sezonowanymi, wysokotłuszczowymi czy konserwantami. Przejście do regularnej diety odbywa się na owsiance mlecznej, lekkich zupach warzywnych. Wyniki pozostają stabilne w przypadku ścisłego przestrzegania zasad racjonalnej zdrowej diety. Większość recenzji zwraca uwagę na niewielki dyskomfort w pierwszych dwóch przy diecie mlecznej, który szybko znika wraz ze wzrostem ilości wody wypijanej w ciągu dnia.

Rodzaje diety mlecznej

Tradycyjna dieta mleczna to cotygodniowy kurs, podczas którego główną dietą są niskotłuszczowe produkty mleczne, ale jeśli pokarm białkowy nie jest spożywany przez pierwsze 4 dni tej diety, dodaje się pokarmy o wysokiej zawartości białka w połączeniu ze spalaniem tłuszczu węglowodany.

Przykładowe menu na cotygodniową dietę mleczną:

1-4 dni: W ciągu dnia można zjeść około 150-200 gr. ser feta lub twardy ser, pół litra mleka, jedno opakowanie lekkiego jogurtu, do półtora litra wody. Zaleca się pić niegazowaną wodę mineralną, ale są przeciwwskazania. Dlatego łatwiej jest ograniczyć się do przegotowanej wody z miodem (1-2 łyżeczki).

5-7 dni: Cała dzienna dieta podzielona jest na 5-6 posiłków, podczas gdy można zjeść 100-150g na cały dzień. chude mięso (kurczak, cielęcina) lub ryba (pstrąg), nie więcej niż 200g. twarożek niskotłuszczowy, 1 lekki jogurt, grejpfrut lub pomarańcza, nie więcej niż 1 litr mleka, do litra wody. Możesz dodać miód do mleka lub wody, ale pod żadnym pozorem nie pij ulubionej kawy z mlekiem lub herbatą. Twarożek można zastąpić bulionem warzywnym (dowolnego dnia), a owoce świeżo wyciskanymi sokami o tej samej nazwie.

Uwaga: całą codzienną dietę można podzielić na oddzielne posiłki w dowolnej kolejności, ale mleko to osobny posiłek! Nie pij mleka z jedzeniem!

Krótkotrwała trzydniowa dieta mleczna daje jeszcze większy efekt, podczas której jesz jak we wczesnym dzieciństwie, czyli tylko mleko o niskiej zawartości tłuszczu (nie więcej niż 2,5%). Możesz pić nie więcej niż litr mleka dziennie, ale z reguły uczucie głodu pozostaje, więc nadal musisz pić wodę i całkiem sporo. Decydując się na krótkoterminową dietę mleczną, nie zapomnij przyjąć multiwitaminy, ponieważ mleko nie dostarcza wszystkich mikroelementów niezbędnych do żywienia dorosłych.

Dieta warzywno-mlekowa jako rodzaj diety mlecznej obejmuje surowe warzywa (1-2 sztuki) (starte na grubej tarce), kasze wieloziarniste w mleku bez cukru (1 średnia porcja), niskotłuszczowy twarożek (nie więcej niż 200 gramów dziennie), 1 jajko na twardo, miód zastępuje dżem jagodowy (nie więcej niż 1-2 łyżeczki dziennie), mleko (jako oddzielny posiłek), woda do litra. Uwaga: ta dieta jest prowadzona wyłącznie pod nadzorem dietetyka dla pacjentów ze zdiagnozowaną otyłością, miażdżycą tętnic, cukrzycą.