Dieta Montignaca

System Michela Montignaca to nie dieta w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale odpowiednia dieta uwzględniająca poziom glikemii różnych pokarmów. Autor oparł swoją metodę odchudzania na stwierdzeniu, że organizm pod wpływem insuliny przetwarza węglowodany w złogi tłuszczowe. Aby zapobiec wytwarzaniu tego enzymu przez trzustkę w dużych ilościach, konieczne jest maksymalne ograniczenie spożycia „złych węglowodanów”. Są to pokarmy, które mają wysoki indeks glikemiczny, czyli podnoszą poziom cukru we krwi, co pociąga za sobą wzrost produkcji insuliny. „Złe” węglowodany to przede wszystkim cukier, ziemniaki, biały chleb, ryż, makaron i alkohol. W przeciwieństwie do tego, istnieją „dobre węglowodany”, które tylko nieznacznie zwiększają poziom insuliny - produkty pełnoziarniste, owoce, zielone warzywa. Ważne jest, aby móc korzystać z tabeli indeksów glikemicznych dla prawidłowej diety.

Najprzyjemniejszą rzeczą w tym systemie żywieniowym jest to, że musisz cieszyć się jedzeniem - jeść smacznie, różnorodnie i nie ograniczać się ilościowo. Montignac podkreśla, że ​​otyłość nie jest związana z przejadaniem się, ale wręcz przeciwnie - z ograniczeniem ilości pożywienia, kiedy organizm jest zmuszony odłożyć na bok wszystko, co może się zmagazynować „na deszczowy dzień. Musisz jeść tyle, ile chcesz, ale jednocześnie prawidłowo łączyć potrawy - nie mieszaj tłuszczów ze „złymi” węglowodanami.
Dieta Montignac na odchudzanie jest najskuteczniejsza, gdy podzielona jest na dwie fazy.

Faza 1 - Okres szybkiej utraty wagi

Na tym etapie zaleca się całkowite wyeliminowanie cukru i „złych” węglowodanów. Śniadanie należy rozpocząć od owoców, aby zapewnić sobie wystarczającą ilość witamin i składników odżywczych na cały dzień. Na lunch wymagane jest mięso, ryby lub drób i różne sałatki; obiad powinien być białkowo-węglowodanowy z minimalną zawartością tłuszczu. Tak więc dieta ta nie tylko sprzyja utracie wagi, ale także normalizuje metabolizm i leczy organizm. Dlatego można to obserwować przez wystarczająco długi czas, aż do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Następnie możesz przejść do fazy 2.

Faza 2 - Stabilizacja i utrzymanie wagi

Ta faza to zasadniczo zdrowy wzorzec odżywiania, którego należy przestrzegać przez całe życie. Tutaj możesz już rozpieszczać się produktami zabronionymi w pierwszej fazie, ale ich nadużywanie jest surowo zabronione.
Podsumowując, dieta Montignacune da błyskawiczne efekty, ale nie zaszkodzi organizmowi, a po jej zakończeniu waga zostanie stabilnie utrzymana na osiągniętym poziomie.