Dieta na cukrzycę

Prawdziwe zainteresowanie opinii publicznej żywieniem osób chorych na cukrzycę jest spowodowane koniecznością przezwyciężenia tej choroby, która w ostatnich latach stała się częstsza. Liczba pacjentów z cukrzycą rośnie średnio o 7% rocznie. Według statystyk na świecie liczba chorych na cukrzycę wynosi 100 milionów.

W Rosji liczba ta wzrosła do 8 milionów. Chociaż lekarze zakładają, że liczba ta nie odpowiada rzeczywistości, tk. wielu nawet nie podejrzewa, że ​​mają ten problem.
O powodzeniu zabiegów terapeutycznych w dużej mierze decyduje nie tylko przestrzeganie schematu przyjmowania leków, ale także świadomość, że konieczna będzie zmiana diety. A jeśli zdrowy człowiek wybiera codzienną dietę, kierując się wyłącznie swoimi pragnieniami, to chory powinien przy wyborze potraw liczyć się z chorobą.

Istnieje szereg schorzeń, sugerujących poprawę stanu ogólnego i normalizację pracy narządów wewnętrznych, dietę. Na przykład dieta na zapalenie trzustki lub dna jest podstawowym składnikiem terapii, która sprzyja szybkiemu poprawa. Wraz z powyższym dieta cukrzycowa jest powszechna, co również ma ogromne znaczenie.

Jedzenie, o którym należy zapomnieć

Dieta na cukrzycę polega na całkowitym wykluczeniu łatwo przyswajalnych węglowodanów: słodyczy, cukru, dżemu, babeczek, słodkich owoców i jagód (winogrona, banany, daktyle). Niepożądane jest włączenie do diety smażonych, pikantnych, słonych, przypraw, wędzonych mięs, konserw, alkoholu. Konieczne jest ograniczenie następujących pokarmów: warzywa i masło, kiełbaski, sery, majonez, śmietana.

Co zatem jest dozwolone w przypadku cukrzycy?

Niewątpliwie osób cierpiących na zaburzenia metaboliczne ucieszy fakt, że fraza dieta na cukrzycę nie będzie inspirować myśli o głodnych dniach, bo lista dozwolonych składników diety jest dość obszerna.

W przypadku cukrzycy możesz użyć:

  • zupy jarzynowe w słabym bulionie rybnym lub mięsnym;
  • chudy drób lub mięso (100 g / dzień) i ryby (150 g).
  • zboża (kasza gryczana, proso, pęczak, ryż);
  • warzywa i warzywa. Buraki, marchew i ziemniaki nie więcej niż 200 g / dzień, inne warzywa (rzodkiewka, kapusta, pomidory, cukinia) bez ograniczeń, surowe i gotowane;
  • jajka na miękko (2 sztuki dziennie);
  • kwaśne owoce i jagody (jabłka, żurawiny, cytryny, pomarańcze, porzeczki) 200 g / dzień.
  • chleb czarny lub dla diabetyków (nie więcej niż 200 gr.)
  • sfermentowane produkty mleczne (mleko zsiadłe, jogurt, kefir) 1-2 szklanki dziennie. Czasami możesz zafundować sobie krem.
  • Twarożek powinien codziennie pojawiać się w menu, zarówno w postaci naturalnej, jak i zapiekanek, twarogów i puddingów.
  • zielona i czarna herbata, słaba kawa, sok pomidorowy, soki z kwaśnych jagód i owoców są dozwolone.

Jedzenie powinno się przyjmować minimum 4 razy dziennie, lepiej jeść częściej w tym samym czasie, ale w małych porcjach. Postaraj się jak najbardziej urozmaicić swoją dietę, zwłaszcza że lista dozwolonych pokarmów na to pozwala.