Dieta niskokaloryczna

Przy tego rodzaju diecie, który dziś eksperci uznali za bardzo skuteczny , zalecana jest dieta o obniżonej kaloryczności (wartość energetyczna), co osiąga się poprzez zmniejszenie spożycia węglowodanów prostych i tłuszczów, ale jednocześnie dzienne menu zawiera wystarczającą ilość ilość niezbędnych składników odżywczych. Aby określić wartość energetyczną danej diety, indywidualne zapotrzebowanie na potrzebną dzienną energię, biorąc pod uwagę określony wiek, płeć, prawidłową masę ciała i intensywność pracy, zmniejsza się o 20-30% lub więcej, w zależności od stanu osoby, która będzie przestrzegała diety, stopnia otyłości oraz miejsca diety (sanatorium, szpital lub dom).

Niewielki wzrost spożycia białka jest normalny - w tej diecie jest to dozwolone i konieczne, aby zapobiec utracie białka w tkankach, co zwiększa ogólne zużycie energii podczas przyswajania pokarmów białkowych i stwarza fałszywe uczucie sytości. Na przykład białko jaja w omlecie białkowym po strawieniu zwiększa całkowity wydatek energetyczny znacznie bardziej niż twarożek czy mięso.

Stosując dietę niskokaloryczną, ogranicz spożycie węglowodanów, przede wszystkim całkowicie wyeliminuj cukier , wyroby cukiernicze, słodkie napoje. Zmniejsz spożycie chleba do 100-150 gramów w ciągu dnia, a jeśli potrzebujesz jeszcze bardziej obniżyć wartość energetyczną tej diety - i to do 50 gramów dziennie lub całkowicie usuń ją z diety. Wskazane jest, jeśli używasz tylko chleba z otrębów białkowych lub pszenicy białkowej. Cukier w napojach i potrawach, jeśli nie możesz całkowicie przestać go używać, zastąp sorbitolem lub ksylitolem (30 g dziennie).

Ilość tłuszczu w codziennej diecie należy zmniejszyć do 80 gramów . Tłuszcze znacznie dłużej pozostają w jamie żołądkowej i doskonale zmniejszają pobudliwość ośrodka pokarmowego, co pozwala zlikwidować uczucie głodu. Głównie tłuszcze roślinne, zwiększają aktywność enzymów, które stymulują rozkład zmagazynowanej tkanki tłuszczowej.

Ogranicz ilość spożywanej soli morskiej lub kuchennej . Całkowicie wyeliminuj napoje alkoholowe, które osłabiają samokontrolę nad ilością i składem spożywanych pokarmów i które same w sobie są już wysokokaloryczne. Wyeliminuj pokarmy i posiłki, które zwiększają apetyt. Dieta w tej diecie jest następująca: musisz jeść 5-6 razy dziennie w wystarczającej ilości, aby uzyskać uczucie sytości.

W wyspecjalizowanych instytucjach dieta niskokaloryczna składa się z kilku etapów. Różnią się energochłonnością. Na etapie 1, aby znormalizować masę ciała, przepisuje się określone menu, które pod względem zawartości kalorii odpowiada normie fizjologicznej, to znaczy po prostu eliminuje przejadanie się. Często to wystarcza, ale jeśli etap 1 nie prowadzi do zmniejszenia masy ciała, wówczas dietetycy uciekają się do jeszcze większego ograniczenia energochłonności pożywienia, co dzieje się poprzez zmniejszenie ilości węglowodanów i tłuszczów.

Jak dotąd to najskuteczniejsza, cudowna dieta niskokaloryczna, co tylko to potwierdza!