Dieta niskowęglowodanowa

Przestrzegając ścisłej diety, kobieta zwykle musi wyeliminować tłuszcze z diety. Ale nie tylko to. Szczególną uwagę należy zwrócić na węglowodany, ponieważ bardzo często są one sprawcami nadwagi. Aby rozwiązać ten problem, lekarze specjaliści proponują kobietom i mężczyznom dietę o niskiej zawartości węglowodanów, która z pewnością pomoże im pożegnać się z dodatkowymi kilogramami.

Pokarmy dietetyczne o niskiej zawartości węglowodanów

Dieta niskowęglowodanowa obejmuje spożywanie pokarmów zawierających wyjątkowo ograniczone ilości węglowodanów. Ponadto dieta ta wymaga całkowitej eliminacji z diety produktów spożywczych, takich jak bułki, makarony, świeży chleb i ciasta. Owoce znajdują się również na liście zabronionych pokarmów na diecie niskowęglowodanowej, ponieważ zawierają dość dużo fruktozy, która z natury jest naturalnym cukrem. On z kolei zamienia się w podskórny tłuszcz, którego każda kobieta chce się pozbyć. Dlatego podczas diety niskowęglowodanowej owoce zdecydowanie będą musiały zostać wykluczone z diety. Wszystko to dotyczy również soków, alkoholu i napojów gazowanych.

Jednak nie denerwuj się, ponieważ przy diecie niskowęglowodanowej, a także diecie śródziemnomorskiej, dozwolonych jest wiele zdrowych pokarmów. Głównym jest mięso, w szczególności mięso wołowe, gęsie, drobiowe i kacze. Nie zapominajmy o indyku i cielęcinie, bo to bardzo zdrowe i delikatne mięso. Dietetycy zalecają również włączenie do diety wieprzowiny, najważniejsze jest to, aby nie była zbyt tłusta. Ponadto można spożywać ryby tj. Łososia, łososia, dorsza i ryby morskie, gdyż jest bardzo bogaty w zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3. Dietetycy zalecają włączenie makreli, śledzia, dorsza, tuńczyka, halibuta, flądry i sardynek.

Lista produktów niskowęglowodanowych obejmuje owoce morza: kalmary, krewetki, kraby, małże, homary i ostrygi. Z produktów mlecznych można jeść niskotłuszczowy i niskotłuszczowy ser. W diecie niskowęglowodanowej ważne są również potrawy takie jak twarożek, jajka i warzywa (bakłażan, pietruszka, rzodkiewka, czosnek, szczaw, pory, grzyby, pomidory, ogórki).

Dieta niskowęglowodanowa

Pierwszy dzień

  • Na śniadanie: 1 zielone jabłko, omlet z grzybami i cebulą, 1 szklanka niesłodzonej herbaty lub kawy.
  • Na drugie śniadanie: 150 g chudego twarogu, sałata z 1 łyżką. l. olej roślinny.
  • Na obiad: sałatka ze świeżych ogórków i pomidorów, 300 g gotowanej cielęciny lub wołowiny.
  • Na obiad: 250 g pieczonej ryby.

Drugi dzień

  • Na śniadanie: 1/2 zielonego jabłka, 200 g chudego twarogu i 1 łyżka. niesłodzona herbata lub kawa.
  • Na drugie śniadanie: sałatka ze świeżych pomidorów i ogórków z 1 łyżką. l. olej roślinny.
  • Na obiad: sałatka z zielonych liści i gotowanego kurczaka z sokiem z cytryny.
  • Na obiad: niskotłuszczowy ser, gotowane brokuły i zupa jarzynowa.

Trzeci dzień

  • Na śniadanie: 1 plasterek niskotłuszczowego sera, jajko na twardo, 1 łyżka. niesłodzona kawa lub herbata.
  • Na obiad: sałatka selerowa z owocami morza.
  • Na obiad: kotlety wieprzowe, zupa jarzynowa.
  • Kolacja: 200 g indyka, brokuły z serem lub gotowany kalafior.

W kolejnych dniach będziesz musiał używać w swojej diecie tych samych lub podobnych potraw, co w pierwszych trzech dniach. Tygodniowa dieta niskowęglowodanowa pomoże kobiecie zrzucić 2-5 kg, a jednocześnie będzie w dobrym nastroju i „poczuje się najlepiej”.

Recenzje diety niskowęglowodanowej

Wiele kobiet więcej niż raz przeszło na dietę niskowęglowodanową. Wszyscy z entuzjazmem mówią o tej metodzie odchudzania i jednoczesnej utraty od 7 do 15 kilogramów. W rzeczywistości jest to świetna opcja, aby stracić kilka dodatkowych kilogramów. Wiele osób było już w stanie doświadczyć efektów diety niskowęglowodanowej i skutecznie pożegnać się z dodatkowymi kilogramami.