Dieta owsiana

Dla tych, którzy chcą szybko i skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów , możesz zaproponować dietę owsianą, która nie tylko pomoże w odchudzaniu, ale także odbuduje błonę śluzową żołądka, bo każdy wie, że nadwaga to przejadanie się , a przejadanie się zwiększa kwasowość, dlatego błona śluzowa żołądka zawsze pozostaje zagrożona. Dieta owsiana na odchudzanie słusznie uważana jest za jedną z najpopularniejszych diet, ponieważ wynik uzyskany w wyniku „siedzenia” na płatkach owsianych jest stabilny i długotrwały. Prawie zawsze dieta owsiana wynosi od 3 do 5 kg. tygodniowo pozwala pozbyć się nadmiaru objętości z talii i bioder, co jest bardzo ważne dla osób chcących schudnąć.

Podstawa diety owsianej:

Już z nazwy diety jasno wynika, że ​​głównym pożywieniem podczas tej diety będzie owies, a raczej płatki owsiane lub płatki owsiane. Dieta na okres diety to puste płatki owsiane, czyli owsianka gotowana w wodzie bez dodatku mleka, masła i cukru. Jest jasne, dlaczego masło i cukier nie są dozwolone, ale dlaczego z diety usuwa się również mleko? Tylko dlatego, że mleko dla dorosłego ciała nie jest najłatwiej przyswajalnym produktem, ale w połączeniu z płatkami owsianymi może dać nieprzyjemny efekt. Ze wszystkich kasz płatki owsiane nie są niskokaloryczne, więc jemy je, mimo że jest to cały dzień, ale w ilości nie większej niż 1 kilogram, czyli 200-300 gr. płatki owsiane.

Gotowanie płatków owsianych

Wszystko jest bardzo proste, ale w porównaniu ze zwykłym przygotowywaniem płatków owsianych w diecie jest niuans: nie można przyjmować płatków błyskawicznych na owsiankę, ponieważ zawierają one cukier i konserwanty. Weź zwykły płatek owsiany i przykryj go wodą na 5-7 minut, a następnie podgrzej na małym ogniu i zagotuj. Owsianka powinna być płynna, a do tego trzeba wziąć trochę więcej wody niż do gotowania zwykłej owsianki. Po 5-10 minutach zdejmij owsiankę z ognia i odstaw pod pokrywką. Możesz urozmaicić płatki owsiane sezamem lub rodzynkami, jagodami lub suszonymi morelami.

Recenzje zdrowej diety owsianej

Większość osób, które stosowały dietę owsianą, jest gotowa powtórzyć ją więcej niż jeden raz, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. Należy jednak pamiętać, że wcześniej niż sześć miesięcy później nie należy powtarzać diety owsianej, ponieważ jak każda mono-dieta nie dostarcza pełnej objętości substancji niezbędnych do życiowej aktywności organizmu. Z reguły w recenzjach diety owsianej mówią, że nie zajadają się samą owsianką, dlatego warto omówić te produkty, które nie kolidują ze stosowaniem diety owsianej. W ciągu dnia musisz wypić co najmniej 2 litry wody, ale nie musisz pić owsianki z wodą! Możesz zjeść zielone jabłko lub trochę śliwki, coś z owoców cytrusowych, jagód, ale w żadnym wypadku nie powinieneś jeść bananów, katrofelu ani winogron!

Dieta owsiana

Wiele źródeł sugeruje stosowanie oczyszczania wodą ryżową lub galaretką przed rozpoczęciem diety owsianej, jednak ta metoda przygotowania nie jest odpowiednia ze względów czysto fizjologicznych, ponieważ wywary ryżowe opóźniają usuwanie wody z komórek, czyli spowolnienie drenażu. Dlatego lepiej i bardziej poprawne jest rozpoczęcie od płatków owsianych na śniadanie, obiad i kolację z dodatkowymi owocami i warzywami.

Czas trwania diety owsianej

W przeciwieństwie do innych diet, dieta owsiana nie narzuca ścisłych granic, to znaczy na życzenie możesz poświęcić dzień na płatkach owsianych lub trzy dni z rzędu, możesz „siedzieć” na płatkach owsianych przez tydzień lub miesiąc. W każdym razie konieczne jest przyjmowanie multiwitamin zawierających pierwiastki śladowe podczas diety owsianej. Najlepszą opcją jest 1 dzień rozładunku tygodniowo, co da Ci „spadek” wagi do półtora kilograma („powrót” do 1/3 wagi straconej następnego dnia).

PS: Porozmawiaj ze swoim dietetykiem przed rozpoczęciem diety owsianej!