Dieta owsianka

Węglowodany złożone są bardzo przydatne dla organizmu, ponieważ są trawione i wchłaniane przez długi czas, uwalniając nas z głodu na długi czas i dodając energii. Dlatego pokarmy zawierające złożone węglowodany znajdują się w menu wielu różnych diet, takich jak dieta hipoalergiczna , pęczak czy dieta owsianka, o której dzisiaj porozmawiamy.

Dieta zbożowa na odchudzanie występuje w dwóch różnych odmianach - siedmiodniowej i dziesięciodniowej. Przy każdej opcji diety nie ma ograniczeń co do ilości spożywanej owsianki. Musisz powtarzać dietę zbożową nie częściej niż raz w miesiącu, a optymalna częstotliwość to raz na sześć miesięcy. I nie zapominaj, że przed rozpoczęciem diety owsianej, podobnie jak każdej innej diety, zdecydowanie powinieneś skonsultować się z lekarzem.

Dieta owsianka: opcja 10 dni

Podczas tej diety można spożywać wszelkie zboża, z wyjątkiem kaszy manny, gotowane w wodzie bez dodatku cukru, oleju, soli, dżemu. Dozwolone jest również przyrządzanie dodatków z różnych warzyw (z wyjątkiem tych skrobiowych, w tym ziemniaków), spożywanie grzybów i niskokalorycznych owoców (nie dotyczy to bananów, winogron, awokado). Osoby stosujące dietę oczyszczającą mogą również używać miodu, orzechów i olejów roślinnych, ale osoby odchudzające się powinny unikać takich nadwyżek. Jeśli nie masz pewności, czy wytrzymasz 10 dni takiego reżimu, możesz najpierw umówić się na „próbny” okres diety na 2 dni, a jeśli znosisz go spokojnie, zrób kilkudniową przerwę i możesz rozpocząć dziesięciodniową dietę.

Dieta na owsiance: opcja na tydzień

Każdego dnia trzeba zjeść określony rodzaj owsianki, w kolejności: pszenną, jaglaną, owsianą, ryżową, jęczmienną, pęczak. Wczoraj wieczorem żądane płatki gotować przez 5 minut w proporcji 3 szklanki wody na szklankę płatków. Do zbóż nie można dodawać oleju, soli, cukru. Po ugotowaniu owsianki zawiń patelnię w ręcznik i pozostaw na noc. W siódmym dniu można używać dowolnego ze wskazanych zbóż - osobno lub gotując z nich „mieszaną” owsiankę.
Rano wypij szklankę ciepłej przegotowanej wody, a następnie rozpocznij śniadanie. Powinien składać się z owsianki, którą można uzupełnić warzywami, szklanką kefiru i nieodżywczych owoców. W ciągu dnia można również łączyć owsiankę z dodatkami warzywnymi i nieodżywczymi owocami, ale pamiętaj, że sól, olej i cukier powinny całkowicie zniknąć z diety.
Zaleca się wykonanie oczyszczającej lewatywy przed rozpoczęciem siedmiodniowej diety zbożowej.

Dieta owsianka: recenzje

Internauci, którzy sami wypróbowali dietę owsiankową, są niezwykle zgodni. Ci, którzy kochają owsiankę bez diety, mają niezwykle pozytywne wrażenia z tej diety: nie ma uczucia głodu, a kilogramy odchodzą! Ci, którzy za bardzo nie przepadają za owsianką, często zastanawiają się, jak długo mogą jeść ten produkt. Niestety, po prostu nie ma na świecie jednej diety dla wszystkich. Jednak tym, którzy kochają owsiankę i nie lubią głodu, z pewnością spodoba się dieta owsianka.