Dieta śródziemnomorska

Wśród ogromnej różnorodności popularnych i nie tak popularnych diet, Morze Śródziemne jest słusznie uznawane za jeden z najlepszych systemów żywieniowych. Co więcej, pomaga nie tylko pozbyć się nudnych zbędnych kilogramów, ale także poprawia ogólny stan zdrowia, „przedłuża” młodość, aktywuje procesy metaboliczne. Co jest „główną atrakcją” tej diety?

Lekarze i autorytatywni badacze udowodnili teraz niepodważalną prawdę - śródziemnomorski „styl” żywienia może zmniejszyć ryzyko chorób serca i całego układu krążenia (o 33%), raka (24-25%). Obniża poziom cholesterolu („złego”) o ponad 7%.

Eksperyment, w którym wzięło udział około 20 tysięcy osób. z całego świata pokazali, że dla mieszkańców Morza Śródziemnego pilność chorób takich jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, otyłość jest znacznie niższa niż pozostałych. Piękno tej diety polega na tym, że następnie przekształca się w styl życia, ponieważ „system” jest naprawdę wydajny.

Jak zachować równowagę?

Równowaga składników odżywczych dostających się do organizmu jest bardzo ważnym punktem. Dieta śródziemnomorska odchudzająca opiera się na tej zasadzie:

  • połowa diety to węglowodany (warzywa, pieczywo, płatki zbożowe, owoce);
  • jedna trzecia jest pobierana przez tłuszcze (preferowana jest oliwa z oliwek);
  • 10%, ale nie więcej niż 20% diety to białko.

Stanowczo zabronione:

  • produkty konserwujące;
  • masło i sery pełnotłuste;
  • dużo słodyczy.

Dieta śródziemnomorska to przede wszystkim świetny sposób na „poprawę” zdrowia, wzmocnienie odporności, a dopiero potem - sposób na odchudzanie. Tak, kilogramy nie „topią się” na naszych oczach. Ale efekt końcowy przekracza wszelkie oczekiwania. Waga jest utrzymywana w granicach, nie spada ponownie do wyższych wskaźników.

Piramida żywieniowa

Ma trzy poziomy - co musisz jeść codziennie, co tydzień i okresowo, kilka razy w miesiącu.

Codziennie

  • warzywa, najlepiej surowe;
  • owoce, ale zbyt słodkie, nie daj się ponieść;
  • jogurt bez cukru
  • ser niskotłuszczowy;
  • rośliny strączkowe;
  • zioła, przyprawy;
  • orzechy;
  • czysta woda;
  • kieliszek czerwonego wina jest dozwolony.

Co tydzień (2-3 razy)

  • ryby, mięso;
  • jajka.

Możesz pozwolić sobie na czerwone mięso 1-2 razy w miesiącu. Dotyczy to również słodyczy (ale uważaj!).

Tak jest - dieta śródziemnomorska, której menu wygląda następująco:

  1. Śniadanie - jogurt z owocami / tosty z dżemem / omlet białkowy.
  2. Drugie śniadanie - sałatka jarzynowa / kanapka / miękki ser.
  3. Lunch - makaron z sałatką / pierś z kurczaka z sałatką.
  4. Podwieczorek - zobacz opcje lunchu.
  5. Kolacja - zobacz opcje lunchu.

Oczywiście ta opcja jest przybliżona. Najważniejsze jest, aby obserwować częstotliwość posiłków, pamiętać o procentach składników odżywczych. Wyjątkowość kuchni śródziemnomorskiej polega na możliwości wyboru z szerokiej gamy przydatności i nie ograniczaniu się zbytnio.

Dyskretne wyjście

Odżywiając się w ten sposób, możesz łatwo nauczyć się żyć w nowy sposób. Nie bądź niewolnikiem swojego żołądka. Ponadto dość szybko przyzwyczajają się do diety śródziemnomorskiej. Ryzyko nie powstrzymywania się jest minimalne.