Dieta roślinna

Ze wszystkich różnych diet dieta warzywna jest uważana za jedną z najbardziej skutecznych, smacznych i zdrowych. I nie jest to zaskakujące, ponieważ warzywa zawierają niesamowitą ilość witamin, pierwiastków śladowych i minerałów, które są przydatne dla ludzkiego organizmu, ale wręcz przeciwnie, kalorii jest niewiele. Dlatego dieta warzywna na odchudzanie pozwala zrzucić od 3 do 10 kg. Jednocześnie nie szkodź swojemu zdrowiu i czuj się świetnie.

Zasady żywieniowe i żywność w diecie warzywnej

Lekarze i dietetycy twierdzą, że dieta roślinna to doskonała profilaktyka chorób przewodu pokarmowego, układu sercowo-naczyniowego, miażdżycy i otyłości.

Na takiej diecie najlepiej jest siedzieć latem lub wczesną jesienią, kiedy różnorodność warzyw i owoców jest tak duża. W tym sezonie, jak żaden inny, możesz przygotować menu dietetyczne smaczne, zdrowe i urozmaicone.

Czas trwania diety od 3 dni do miesiąca. W zależności od czasu trwania diety warzywnej, recenzje jej zwolenników do tego potwierdzenia pozwalają pozbyć się od 3 do 10 kg. Jednak eksperci nie zalecają powtarzania miesięcznej diety warzywnej częściej niż raz w roku. Ale organizowanie dni postu warzywnego 1-2 razy w tygodniu jest nawet przydatne. Podczas diety lepiej jest jeść 4-5 razy dziennie.

Zgodnie z zasadami diety, dzienna porcja powinna wynosić około 1,5 kg. warzywa i owoce. Dodatkowo w menu powinno znaleźć się niskotłuszczowy jogurt lub kefir, chude mleko, chleb żytni, płatki owsiane, płatki kukurydziane.

Można jeść prawie wszystko warzywa: ogórki, pomidory, buraki, marchewkę, rośliny strączkowe, cukinię, wszelkiego rodzaju kapustę, cebulę, szpinak, pietruszkę. Wyjątkiem są ziemniaki - można je jeść w trakcie diety, ale w ograniczonych ilościach. Owoce mogą jeść prawie wszystko, z wyjątkiem bananów i winogron.

Ścisła dieta warzywna na tydzień

Ten wariant diety warzywnej przeznaczony jest dla osób, które chcą szybko i skutecznie schudnąć. Cotygodniowe wymagania dotyczące diety warzywnej w codziennej diecie są podobne do diety wegetariańskiej . Przez całe siedem dni diety warzywa należy spożywać wyłącznie na surowo, w skrajnych przypadkach na parze. Nie można jeść ziemniaków i innych skrobiowych warzyw i owoców - grochu, kukurydzy, fasoli, awokado. Warto zminimalizować użycie przypraw, soli, cukru. Dozwolona jest tylko woda i niesłodzona zielona herbata.

Klasyczna dieta odchudzająca warzyw

Ta wersja diety warzywnej jest mniej restrykcyjna, ale dłuższa. Tę dietę można stosować przez miesiąc lub dłużej.

Warzywa lepiej jeść na surowo, jeśli to możliwe, ale można je piec, gotować i dusić. Ale smażenie jest surowo zabronione. Z wszystkich warzyw można przygotować różne sałatki, soki, zupy, gulasze. Jednym słowem, dla tych, którzy lubili dietę warzywną, nie będzie trudno wymyślić przepisy na tak różnorodne warzywa i owoce.

Do gotowanych potraw można dodać trochę płatków kukurydzianych lub płatków owsianych. Sałatki można przyprawiać dowolnym olejem roślinnym. Dwa do trzech razy w tygodniu możesz urozmaicić dietę twarożkiem, chudym mlekiem, niskotłuszczowym jogurtem lub kefirem.

Najlepszymi napojami do spożycia są: czysta woda, zielona herbata bez cukru, soki owocowe lub warzywne

Pomimo tego, że dieta warzywna jest jedną z najskuteczniejszych i najzdrowszych diet, nadal warto skonsultować się z dietetykiem przed przejściem do osób z problemami zdrowotnymi.