Dieta rybna

Organizm ludzki potrzebuje określonej ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ryby są jednym z głównych źródeł tego niezbędnego dla naszego zdrowia pierwiastka. Dietetycy twierdzą, że ryby są koniecznością w naszej diecie. Nic dziwnego, że ten produkt znajduje się w pierwszej dziesiątce najbardziej przydatnych produktów dietetycznych.

Wpływ na organizm

Ryby zawierają ogromną ilość różnych przydatnych pierwiastków, takich jak: jod, fosfor, cynk, fluor. Niektóre rodzaje ryb zawierają dużo wapnia, który jest przydatny dla naszego układu kostnego. Ryba zawiera także niesamowicie dużą ilość witamin A, D, B, E. Ryba jest najważniejszym źródłem wszystkich aminokwasów niezbędnych dla organizmu człowieka. Nie trzeba nawet mówić o korzyściach płynących z oleju rybnego dla naszego zdrowia.

Ryba zawiera również tak przydatny pierwiastek jak Omega-3. To wielonienasycony kwas tłuszczowy, który ma niesamowicie korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy, zapobiega zawałom serca i zmniejsza ryzyko udarów, choroby wieńcowej, a także pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Dużo tego pierwiastka zawiera tłuste ryby, takie jak: makrela, łosoś, pstrąg, śledź, tuńczyk, halibut, łosoś.

Dzięki tak zbilansowanemu składowi ryba jest doskonałym produktem dietetycznym. Dieta rybna uwalnia zbędne kilogramy, wspomaga odmłodzenie i uzdrowienie całego organizmu. Ale pomimo całej swojej przydatności ryba jest dość silnym alergenem, dlatego przed przystąpieniem do diety należy skonsultować się z alergologiem lub dietetykiem i dowiedzieć się, czy masz jakieś przeciwwskazania.

Aby dieta ryb odchudzająca była najskuteczniejsza, musisz przestrzegać kilku bardzo prostych zasad. A więc podstawowe zasady diety ryb:

  1. Podczas diety należy starannie dobierać do menu odmiany ryb. Dieta rybna to morszczuk, dorsz, flądra, mintaj, nawaga. Tego typu ryby doskonale sprawdzają się w diecie rybnej, ponieważ zawierają bardzo mało kalorii - od 80 do 100 kcal. Zawartość tłuszczu wynosi tylko 4%.
  2. Ryby i owoce morza dobrze komponują się z wieloma warzywami, takimi jak ogórki, papryka, marchew, buraki, kapusta (biała, kalafior, brukselka). Każda zieleń pasuje również do dań rybnych.
  3. Bakłażany, rzodkiewki, pomidory i, co dziwne, ziemniaki nie pasują do ryb.
  4. Podczas diety lepiej gotować rybę, gulasz, piec. Podczas gotowania nie zaleca się używania tłuszczów ani soli. Aby wzmocnić smak potrawy, skrop rybę sokiem z cytryny i dodaj różne przyprawy.
  5. Podczas diety pij jak najwięcej czystej wody. Zaleca się wypijać co najmniej 1,5 litra dziennie. Pierwszą szklankę należy wypić rano na czczo. Warto też wypić szklankę wody przed każdym posiłkiem.
  6. Podczas diety dozwolone jest czerwone wino, ale nie więcej niż 100 ml. dziennie.

Tych zaleceń należy przestrzegać nie tylko podczas diety, ale także podczas zwykłej diety podczas spożywania ryb i owoców morza.

Dieta rybna - menu

Śniadanie
Na śniadanie dieta zaleca stosowanie niskotłuszczowego jogurtu, twarogu lub jajka. Niezbędna jest zielona herbata. Eksperci zalecają spożywanie jednej tabletki kwasu askorbinowego podczas diety ryb.
Lunch
Możesz zjeść około 200 gr. ryba i 1 szklanka wody. W około 15-20 minut można zjeść jakiś owoc: kiwi, grejpfruta lub pomarańczę.
Lunch
Przed obiadem należy wypić około 2 szklanek wody. W tym posiłku można zjeść do 250 gramów. ryba z warzywami.
Kolacja
Wskazane jest, aby zjeść obiad przed 17:00. Przed posiłkiem musisz ponownie wypić wodę. Z dań polecanych, jak również w porze obiadowej, ryby z warzywami.
Przed pójściem spać zaleca się wypicie szklanki niskotłuszczowego kefiru lub specjalnej herbaty na odchudzanie.

Podczas gdy dieta rybna trwa, opinie osób, które już ją stosowały, sugerują, że znienawidzone kilogramy topnieją na naszych oczach, a ciało staje się lżejsze, szczuplejsze i bardziej elastyczne.