Dieta twarogowa

Kobiety zastanawiające się, jak szybko schudnąć, są niezwykle zainteresowane różnymi skutecznymi dietami , z których preferowane są diety ekstremalne, które pozwalają w krótkim czasie pozbyć się nadwagi. Jedną z tych diet jest popularna dieta twarogowa na odchudzanie, o której dziś opowiemy. Jak można się domyślić, głównym składnikiem tej diety jest niskotłuszczowy twarożek, bardzo przydatny produkt białkowy dla odchudzających się, bogaty w wapń i fosfor.

Dieta twarogowa: wyniki

Nie zaleca się stosowania diety twarogowej dłużej niż 5-7 dni, ale jeśli uda Ci się wytrzymać ten okres, zostaniesz nagrodzony utratą 3-5 kilogramów. Możesz również zorganizować 1-2 dni postu na twarożku, za które pozbędziesz się 1-2 dodatkowych kilogramów.

Dieta twarogowa: przeciwwskazania

Jak każda dieta mono, dieta z twarogiem może mieć wyjątkowo negatywny wpływ na chore lub osłabione ciało. Bardzo często ludzie nie zdają sobie sprawy, że coś jest nie tak z ich organizmem, ale po rozpoczęciu diety wszystkie choroby „wypływają”, deklarując się w najbardziej nieprzyjemny sposób. Aby temu zapobiec, wszyscy, nawet ci, którzy uważają się za absolutnie zdrowych, zdecydowanie powinni skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem diety.

Dieta twarogowa: menu i opcje

Istnieje kilka różnych opcji menu diety z twarogiem, spośród których możesz wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada, koncentrując się na swoich preferencjach kulinarnych. Należy zaznaczyć, że podczas diety zdecydowanie zaleca się spożywanie nie tylko niskotłuszczowego (0,5-1%), ale także niskotłuszczowego (do 4%) twarogu. Niskotłuszczowy twarożek zapewni uczucie sytości przez znacznie dłuższy czas, co oznacza, że ​​prawdopodobieństwo awarii znacznie się zmniejszy.

Oferujemy kilka opcji menu do wyboru. Jeśli zauważysz którąkolwiek z opcji, wszystkie napoje należy wykluczyć z diety, z wyjątkiem wody mineralnej, zielonej herbaty, herbat ziołowych, wywaru z dzikiej róży.

  • Opcja 1. Codziennie należy spożywać 0,5 kg twarogu i 0,5 litra kefiru. Tę ilość należy rozłożyć na 5 posiłków.
  • Opcja 2. Rano należy wypić szklankę kefiru lub sfermentowanego pieczonego mleka, następnie w ciągu dnia zaplanować 4 posiłki. Każdy posiłek powinien składać się ze 100 gramów twarogu zmieszanego z 1 do 2 łyżeczek otrębów spożywczych. Otręby należy wcześniej gotować na parze z wrzącą wodą przez pół godziny. Do twarogu można dodać kilka jagód lub plasterków owoców.
  • Opcja 3. Masz prawo do 300 gramów twarogu i 500 gramów dowolnych warzyw dziennie, z wyjątkiem ziemniaków. Warzywa należy gotować bez oleju i najlepiej spożywać na surowo. Zaleca się również, aby nie mieszać twarogu i warzyw, używając ich w różnych potrawach (na przykład twarożek na śniadanie i kolację oraz warzywa na obiad).

Dieta twarogowa: recenzje

Z recenzji osób, które już wypróbowały na sobie dietę z twarogiem, jasno wynika, że ​​ta dieta jest rzeczywiście bardzo skuteczna. Pomaga prawie każdemu pozbyć się kilku zbędnych kilogramów, szczególnie tym, których waga jest naprawdę nadwaga z powodów medycznych. Jednak utrzymanie tej diety nie jest łatwe. Siedzących na nim nieustannie dręczy uczucie głodu, zmęczenia, senności. Wiele z nich „rozcieńcza” menu dietetyczne innymi pokarmami, takimi jak jajka lub owoce cytrusowe. I nadal tracą na wadze!