Dieta węglowodanowa

Wszyscy wiedzą, że węglowodany są niezbędne dla organizmu człowieka, ponieważ przyspieszają metabolizm w organizmie, a co najważniejsze, są głównym źródłem energii. W tworzeniu się serotoniny, czyli hormonu, który zwykle nazywany jest hormonem dobrego nastroju, ważne są również węglowodany. Pomaga w walce z depresją i czyni go bardziej odpornym na stres. To dzięki zdolności węglowodanów do przyspieszenia metabolizmu, człowiek może stracić kilka dodatkowych kilogramów w dość krótkim czasie. Przestrzegając tej techniki, należy zawsze pamiętać, że dieta węglowodanowa obejmuje spożywanie tylko tych produktów, które są bogate w węglowodany.

Dieta na odchudzanie węglowodanów

Istnieją dwie główne opcje diety węglowodanowej. Pierwszy to długoterminowy system zasilania. Jej podstawą jest dieta wegetariańska, a dieta składa się z następujących pokarmów: rośliny strączkowe, zboża, zboża, grejpfrut, banany, ananasy, jabłka, pomarańcze, szpinak, marchew, kapusta , szparagi i seler. Warto również zauważyć, że menu diety węglowodanowej całkowicie wyklucza produkty takie jak cukier, chleb i ziemniaki.

Drugi wariant diety węglowodanowej jest bardziej restrykcyjny, a czas trwania diety to tylko 2 tygodnie. W tym okresie można schudnąć nawet do 7 kg, co jest bardzo dobrym wynikiem. Zanim zaczniesz stosować tę dietę, musisz przygotować swoje ciało. Możesz więc na przykład umówić sobie dzień postu i aby osiągnąć jak największy efekt, zaleca się wykonanie oczyszczającej lewatywy.

Dieta węglowodanowa na 1 tydzień

Wszystkie potrawy wymienione poniżej należy podzielić na 6 posiłków. Nie zapominaj, że twój ostatni posiłek powinien być nie później niż o 19:00.

  • Pierwszego dnia diety możesz sobie pozwolić na 400 gramów pieczonych ziemniaków bez dodatku soli i 500 gramów beztłuszczowego kefiru.
  • Drugiego dnia - 400 gramów chudego twarogu i 500 gramów niskotłuszczowego kefiru.
  • Trzeciego dnia - 400 gramów owoców, bez bananów i winogron, 500 gramów niskotłuszczowego kefiru.
  • Czwartego dnia - 400 gramów gotowanej piersi z kurczaka i 500 gramów niskotłuszczowego kefiru.
  • Piątego dnia - 400 gramów owoców bez bananów i winogron, 500 gramów niskotłuszczowego kefiru.
  • Szóstego dnia - 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej.
  • A siódmego dnia - 400 gramów owoców bez bananów i winogron, 500 gramów niskotłuszczowego kefiru.

Dieta węglowodanowa, która ma tylko najbardziej pozytywne recenzje, nadal jest dość surową metodą odchudzania. Rzeczywiście, przez cały tydzień nie wolno zastępować jednego produktu innym. Ponadto dietę węglowodanową należy stosować nie więcej niż 1-2 razy w roku, ponieważ podczas spożywania samych węglowodanów organizm odczuwa poważny brak białek. Dietetycy bardzo często polecają tę dietę osobom cierpiącym na zapalenie żołądka, wrzody i choroby układu krążenia. Główną zaletą diety węglowodanowej jest to, że dana osoba nie tylko traci na wadze, ale także staje się zdrowsza. Jednak przed rozpoczęciem tej techniki konieczna jest konsultacja z lekarzem.