Dieta wegetariańska

Wegetarianizm to system żywieniowy, który wyklucza spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego. Pokarm roślinny był preferowany przez wiele wielkich umysłów: Pitagorasa, Owidiusza, Russo, Byrona i innych. Jednak dane dotyczące surowości ich diety wegetariańskiej, niestety, nie zostały zachowane. Otóż ​​taka dieta jest podstawą wielu diet wykluczających mięso i ryby np. ogórek czy dieta jabłkowa . Takie rozładowanie przyniesie korzyści nie tylko ciału, ale przede wszystkim sylwetce.

Z reguły dieta wegetariańska służy odchudzaniu, ale wielu siada na niej, aby odpocząć od trudnych do strawienia pokarmów: mleka, mięsa, jajek. Wśród gwiazd i ludzi publicznych jest wielu zwolenników takiej diety; zamiast mięsa wolą jeść owoce i warzywa. Na szczęście różnorodność tych darów natury sprawia, że ​​menu jest szerokie.

Jeśli Twoim celem jest dieta wegetariańska odchudzająca, musisz przestrzegać jej przez co najmniej dwa tygodnie. Faktem jest, że w tym okresie toksyny i toksyny zostaną usunięte, organizm zacznie się odmładzać. A co najważniejsze, waga zmniejszy się o 3-6 kilogramów. Aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, włącz do swojego planu dnia poranne ćwiczenia i długi wieczorny spacer.

Dieta wegetariańska: podstawowe wymagania codziennej diety

  • maksymalna ilość mleka (odtłuszczonego) do kawy lub herbaty to 250 ml;
  • woda mineralna - bez ograniczeń, najlepiej niegazowana;
  • nie więcej niż jeden kieliszek wytrawnego wina lub szampana.

Opcja śniadania:

  • 40-50 g płatków bez cukru lub z odrobiną cukru;
  • sałatka owocowa do smaku, ale bez śmietany.

Pomiędzy śniadaniem a obiadem możesz zjeść coś słodkiego: bułkę, ciastka, gofry itp.

Przykładowy lunch wegetariański:

Opcja 1

  • pieczone ziemniaki nieobrane - około 180-200 g;
  • zetrzyj na wierzch niskokaloryczny ser.

Opcja 2

  • 150 g domowego twarożku;
  • dodaj kawałki owoców z puszki, np. brzoskwini.

Kolacja na diecie wegetariańskiej powinna składać się z dużej porcji warzyw gotowanych bez dodatku oleju, a następnie jednego z dań głównych.

Opcja 1

  • gotowana na parze fasola - około 135-150 g;
  • chleb tostowy, najlepiej z otrębami.

Opcja 2

  • 150 g potrawy rybnej przygotowanej zgodnie z poniższymi zaleceniami: rybę skropić sokiem z cytryny, posypać ziołami, cebulą i zapiec w folii do miękkości;

Opcja 3

  • smażony kalafior z sosem serowym: deserowa łyżka mąki, 250 g mleka, 12 g margaryny i 25 g niskotłuszczowego sera.

Rano zaleca się wypicie szklanki wody z sokiem z jednej cytryny, można trochę osłodzić.

Całe menu diety wegetariańskiej musi mieścić się w następujących wskaźnikach kalorii: 1100 kilokalorii dla kobiet i 1500 kilokalorii dla mężczyzn. Przedstawiciele silniejszej płci mogą wypić dziennie szklankę piwa.

Popularność tej diety na świecie jest bardzo duża, co wskazuje na jej skuteczność jako sposobu na odchudzanie. Ta dieta jest dobra dla organizmu, ponieważ wszystkie owoce i warzywa są źródłem witamin, enzymów i pierwiastków śladowych. Produkty ziołowe mogą zapobiegać występowaniu wielu chorób.