Gimnastyka odchudzająca

Kobiety uprawiające gimnastykę długo zachowują dobrą kondycję. Rzeczywiście, aby pozbyć się zbędnych kilogramów, musisz być stale aktywny i dbać o to, aby dieta była zbilansowana i nie przekraczała maksymalnego spożycia kalorii.

Gimnastyka to cała gama ćwiczeń, dzięki którym można znacznie schudnąć i stworzyć piękną sylwetkę. Zajęcia gimnastyczne obejmują ćwiczenia, takie jak skakanie na trampolinie, ćwiczenia na drążku poziomym i akrobacje na macie. Obecnie bardzo popularna wśród kobiet cieszy się gimnastyka slim, uprawiająca ją, dzięki której w dość krótkim czasie można zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Odchudzanie polega na wykonywaniu uzupełniających ćwiczeń aerobowych, które pomogą Ci osiągnąć najlepsze rezultaty w ciągu zaledwie kilku miesięcy.

Ćwiczenia odchudzające - wydatki na kalorie

W przypadku gimnastyki charakterystyczna jest umiarkowana aktywność fizyczna. Na przykład, jeśli osoba waży około 70 kg, to w ciągu godziny gimnastyki może stracić około 300 kcal. Osoba o tej samej kategorii wagowej będzie w stanie pozbyć się 700 kcal w 1 godzinę biegu, a od 350 kcal w 1 godzinę szybkiego marszu. Dlatego dla skuteczniejszego odchudzania musi ćwiczyć gimnastykę przez około dwie godziny dziennie.

Główne zalety gimnastyki

Sport taki jak gimnastyka pozwala nie tylko schudnąć z wysiłku fizycznego, ale także przyspieszyć metabolizm w organizmie. Ponadto rozwija elastyczność i siłę, tonizuje i ożywia oraz buduje silne mięśnie i tkankę mięśniową.

Posiłki między treningami

Aby schudnąć w jak najkrótszym czasie, musisz przestrzegać zasady: mniej jedz - chudnij szybciej. Zadbaj o zdrową dietę każdego dnia. Obejmuje spożywanie dużej ilości surowych owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych, tak jak w przypadku diety kalorycznej . Całkowicie zaleca się wykluczenie z diety takich szkodliwych produktów, jak cukier, alkohol, mąka, produkty słodkie i tłuste. Aby uniknąć ciągłej chęci przeżuwania czegoś lub zjedzenia przekąski, musisz przygotować dla siebie porcję dzienną. Zdaniem dietetyków najlepiej jest przekąsić surowe owoce lub warzywa, ponieważ będą w stanie napełnić żołądek i nasycić go przed głównym posiłkiem. Jednak uprawiając gimnastykę nie należy ograniczać się do jedzenia. Musisz mądrze podchodzić do odżywiania i stale monitorować siebie. Warto zauważyć, że przekąski powinny być regularne, ale w małej ilości.

Zestaw porannych ćwiczeń odchudzających

  1. Przez 15–20 sekund musisz chodzić w jednym miejscu i jednocześnie podnosić wysoko kolana. Pierwsze cztery kroki to wdech, a drugi wydech.
  2. Podnieś ręce i powoli cofnij wyprostowaną, wyprostowaną nogę. Następnie ustaw nogę w przeciwnej pozycji, unieś ją i przyciśnij kolanem do klatki piersiowej. Zaleca się wykonanie tego ćwiczenia 3-5 razy z każdą nogą.
  3. Rozłóż nogi tak szeroko, jak to możliwe. Zegnij lewe kolano i trzykrotnie pochyl się do palca prawej nogi. Ten ostatni musi być koniecznie wyprostowany w kolanie. Powtórz ćwiczenie od 8 do 10 razy w każdym kierunku.
  4. Rozłóż szeroko nogi i miednicą wykonuj ruchy okrężne.
  5. Leżąc na plecach, ugnij kolana. Następnie musisz usiąść i rozpiąć je, pochylając się do przodu.
  6. Połóż się na plecach i rozłóż zgięte nogi, opierając stopy na podłodze.
  7. Stojąc, połóż ręce na brzuchu. Trzy razy z rzędu wykonuj sprężyste przysiady, naciskając rękami brzuch. Powtórz to ćwiczenie 18-20 razy.

Porady gimnastyczne związane z odchudzaniem

Jeśli nie masz żadnego treningu fizycznego, pomoże Ci gimnastyka odchudzająca - wideo:

Po obejrzeniu tego będziesz już wiedział, że należy sobie z tym radzić powoli i ostrożnie. Kiedy już zdobędziesz określone umiejętności i przećwiczysz podstawowe ruchy, możesz przejść do bardziej intensywnego tempa.

Pierwsze treningi powinny składać się z podstawowych ćwiczeń na macie oraz skakania na trampolinie. W domu ćwiczenia poranne to doskonała opcja. Jeśli więc wszystko ci się podoba, a zajęcia będą fajne i interesujące, to proces odchudzania stanie się dla Ciebie bardziej ekscytujący i skuteczniejszy.