Hula-hoop do utraty wagi

Zdecydowałeś się schudnąć stopniowo iw domu, bez wydawania pieniędzy na drogi sprzęt do ćwiczeń i wizyty w siłowni? Wykonuj ćwiczenia na odchudzanie , przestrzegaj zasad prawidłowego odżywiania lub umiarkowanej diety, na przykład diety Kima Protasova — ale czy nadal chciałbyś kupić niedrogie i proste akcesorium fitness, które pomoże Ci jeszcze szybciej schudnąć? W takim razie hula-hop został stworzony specjalnie dla Ciebie!

Jak wybrać hula-hop

Zanim wybierzesz hula-hoop do utraty wagi, powinieneś dowiedzieć się, czym dokładnie różnią się od siebie różne hula-hoop. Tradycyjnie wszystkie hula-hop można podzielić na zwykłe i obciążone.
Zwykły hula-hoop to ten sam elegancki plastikowy lub metalowy obręcz, który ty i ja uwielbialiśmy przekręcać jako dziecko dla zabawy. Obciążone hula-hoopy wyposażone są w specjalne piłki masujące umieszczone na ich wewnętrznej powierzchni lub inne urządzenia, które pomogą Ci znaleźć idealną sylwetkę. Wadą obciążonych hula-hopów w stosunku do zwykłych jest ich znacznie wyższa cena, a także fakt, że niektóre panie o wrażliwej skórze skarżą się na siniaki, które piłki masujące pozostawiają na skórze po raz pierwszy.

Aby prawidłowo dopasować tamborek, umieść go pionowo przed sobą. Góra odpowiedniego obręczy powinna znajdować się tuż nad talią. Możesz jednak potrzebować mniejszych obręczy do skręcania ramion i nóg lub jeśli chcesz zwiększyć intensywność treningu - im mniejsze hula-hoop, tym więcej musisz go kręcić.

Nie wybieraj zbyt ciężkiego hula-hopu, zwłaszcza jeśli jesteś początkującym. Jeśli uważasz, że „fantazyjna” obręcz fitness jest dla Ciebie za ciężka, lepiej zacząć od zwykłej, lżejszej obręczy, a gdy Twoje mięśnie staną się silniejsze, nagradzaj się nową obręczą z obciążeniem.

Hulahoop: ćwiczenia

Zaleca się, aby codziennie poświęcić co najmniej 15-20 minut dziennie na ćwiczenia hula-hop, ale jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, lepiej ograniczyć się do 5-10 minut, niż w ogóle nie skręcać obręczy, bo najważniejsza w tej kwestii jest regularność. Pamiętaj, że puls podczas kręcenia obręczy, podobnie jak podczas każdego innego ćwiczenia aerobowego, powinien mieścić się w przedziale od 60 do 80% maksymalnej dopuszczalnej wartości. Aby poznać maksymalne dopuszczalne tętno, odejmij swój wiek w latach od 220. Aby nie rozpraszać się mierzeniem tętna podczas treningu, zalecamy zakup specjalnego sportowego czujnika tętna na ramię lub nadgarstek.

Podczas owijania obręczy wokół talii bardzo ważne jest utrzymanie prawidłowej pozycji tułowia. Stopy powinny być rozstawione na szerokość barków, skarpetki lekko wywinięte na zewnątrz. Podczas skręcania obręczy zaleca się ciągłe utrzymywanie napiętych mięśni dolnej części pleców i brzucha - pomoże to osiągnąć najlepszy efekt.

Jeśli masz wystarczająco dużo czasu na trening, a już udało Ci się wypracować talię hula-hoop, wiedz, że cudowną obręcz można przekręcić na inne części ciała. Na przykład możesz, bez zmiany stojaka, obniżyć obręcz nieco niżej i przekręcić ją nie w talii, ale w biodrach. Lub, jeśli masz wystarczająco małą obręcz, możesz ją przekręcić na rękach lub stopach. Aby przekręcić obręcz na ramieniu, po prostu umieść ją do przodu prostopadle do tułowia. Aby przekręcić obręcz na nodze, zaleca się położyć na podłodze na plecach i podnieść jedną nogę prostopadle do podłogi. Zaleca się przekręcanie obręczy na każdym ramieniu lub nodze przez 1-2 minuty.

Hulahoop: przeciwwskazania

Dziewczyny często piszą, po wypróbowaniu hula-hoop w celu utraty wagi, recenzje, że obręcz na początku pozostawia siniaki i siniaki na skórze, które są bardzo bolesne. Istnieją dwa sposoby radzenia sobie z tą plagą. Pierwszą z nich jest zakup łatwiejszej obręczy, zwłaszcza jeśli wbrew naszym zaleceniom mimo wszystko zdecydowałeś się rozpocząć zajęcia z obręczą z obciążeniem. A druga - na pierwszych treningach załóż gruby sweter lub owiń w talii szeroki pas.

Pamiętaj również, że hula-hoop nie jest zalecany dla kobiet w ciąży i kobiet, które niedawno rodziły, a skręcanie obręczy jest przeciwwskazane, jeśli masz chorobę nerek, wątroby lub jajników. Nie powinieneś używać hula-hoop w krytyczne dni, a hula hop nie jest również zalecany dla osób starszych.