Jak przybrać na wadze

Podczas gdy kobiety i mężczyźni na całym świecie starają się stracić znienawidzoną nadwagę, próbują coraz to nowych sposobów, takich jak dieta według grupy krwi lub holosy na odchudzanie , niektórzy „szczęśliwcy” martwią się zupełnie odwrotnym pytaniem: jak szybko przybrać na wadze? Brak wagi może być przyczyną ogromnych problemów i kompleksów: mało kto polubi faceta tak chudego jak mecz bez najmniejszego śladu masy mięśniowej lub dziewczyny z „deski”, której sylwetka jest całkowicie pozbawiona przyjemnych wybrzuszeń.

Obowiązkowy krok: diagnostyka

Zanim zapytasz znajomych lub wyszukiwarki internetowe, jak szybko przybrać na wadze, zdecydowanie powinieneś zadać sobie pytanie: co spowodowało utratę wagi? Jest to szczególnie ważne, jeśli nagle w ostatnim czasie zacząłeś dramatycznie tracić na wadze. Taka utrata wagi może być objawem wielu groźnych chorób i do lekarza należy zgłosić się jak najszybciej - jeśli odłożysz wizytę, w pewnym momencie może być już za późno. Za późno ...

Ponadto nieprawidłowa waga ciała może być objawem problemów hormonalnych, dlatego zdecydowanie powinieneś udać się do endokrynologa i poddać się badaniu na obecność hormonów. Osoby, których waga jest zbyt niska od dłuższego czasu, również powinny zgłosić się do lekarza, ponieważ niektóre problemy zdrowotne mogą „żyć” w naszym organizmie przez całe życie, co oczywiście tylko je pogarsza.

Jak przybrać na wadze: odżywianie

Jeśli konsultowałeś się już z lekarzem, a Twoim celem jest teraz przybranie na wadze w domu, przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na odżywianie.

Oczywiście należy zwiększyć spożycie kalorii. Ale trzeba to zrobić mądrze. Nie słuchaj tych, których rady, jak przytyć, sprowadzają się do „częstego jedzenia fast foodów”. Przestrzeganie tych zaleceń to pewny sposób na problemy trawienne!

Podstawę diety powinny stanowić owoce i warzywa, kurczak i twarożek, zboża i produkty mleczne. Zaleca się również spożywanie jajek, ale nie więcej niż 3 jajka dziennie. Szczególnie „chudy” powinien zawierać pokarmy bogate w białko, o niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów - kurczak i twarożek. Pamiętaj, że aby utrzymać masę mięśniową, Twój organizm musi codziennie spożywać 1,6 grama białka na kilogram masy ciała, a do przyrostu masy mięśniowej - 2-2,5 grama białka na kilogram.

Niskokaloryczną żywność należy zastąpić żywnością o wyższej kaloryczności. Na przykład marchewkę można zastąpić ziemniakami lub roślinami strączkowymi, jabłko bananem, ryż parzony ze zbożami granulowanymi. Zamiast herbaty i kawy należy pić mleko o niskiej zawartości tłuszczu (1-1,5%), śmietanę lub sok. Potrawę dopraw 2-3 łyżkami masła lub margaryny.

Zwiększ liczbę posiłków, które muszą być podawane w tym samym czasie. Osobom, które chcą przybrać na wadze, przybrać na wadze, dietetycy powinni jeść 6 razy dziennie, przygotowując dla siebie 3 główne posiłki i 3 przekąski.

Jak przybrać na wadze: trening

Zalecenia dotyczące przybierania na wadze dla mężczyzny prawie zawsze obejmują napięty harmonogram ćwiczeń mających na celu zwiększenie masy mięśniowej. Jednak w zaleceniach dotyczących przybierania na wadze dla kobiety często mówi się o sporcie „na luzie”, z głównym naciskiem na odżywianie. Faktem jest, że wiele kobiet boi się zbytniego „napompowania”. I na próżno - można stworzyć program ćwiczeń, aby przytyć i jednocześnie pozostać kobiecym. Oczywiście program powinien być wykonany przez profesjonalistę, ale istnieją pewne ogólne wskazówki, jak ćwiczyć, aby przybrać na wadze.

  1. Trening nie powinien trwać dłużej niż 40-60 minut, ale powinien być wystarczająco intensywny, aby w tym czasie było Cię zmęczone.
  2. Musisz trenować 2-3 razy w tygodniu, nie częściej - wtedy organizm będzie miał czas, aby w pełni zregenerować siły.
  3. Czas między seriami powinien wynosić 60–90 sekund. Nawet przy małej masie roboczej, ćwiczenia o wysokiej intensywności pomogą Ci uzyskać masę mięśniową.
  4. W ciągu pół godziny po treningu spożywaj pokarmy zawierające węglowodany i białka.
  5. Równie ważne jak sam trening i proces regeneracji pomiędzy nimi. Jak już wspomniano, musisz dobrze się odżywiać i spać co najmniej 7-8 godzin dziennie.