Post terapeutyczny

Post terapeutyczny to metoda leczenia organizmu. Inteligentne wykorzystanie postu w celu utraty wagi daje doskonałe rezultaty, które utrzymują się do sześciu miesięcy. Ta metoda jest w stanie konkurować z większością diet.

Co to jest post leczniczy?

W Internecie można znaleźć techniki, które rzekomo leczą wszystkie choroby za jednym postem. Uważa się, że post leczy metabolizm, a co za tym idzie, normalizuje wagę. Czy tak jest, czy można z nim schudnąć?
Post to całkowita odmowa jedzenia przez określony czas. Istnieją systemy, które wymagają unikania jedzenia i wody. W rzeczywistości większość systemów dostępnych w Internecie nie została naukowo udowodniona. Opierają się one na osobistych doświadczeniach osób promujących zdrowie i system odchudzania. Podążanie za takimi systemami jest dość ryzykowne.

Wpływ na organizm

Kiedy osoba przestaje jeść, organizm gromadzi rezerwy i aktywuje je. Uczy się ekonomicznie rozprowadzać zgromadzone kalorie. Odbudowuje się metabolizm, poprawia się trawienie, dlatego do odchudzania stosuje się post terapeutyczny. Post to szansa organizmu na „odpoczynek”. Uważa się, że post oczyszcza krew. Korzystny wpływ obserwuje się na gruczoły dokrewne, wątrobę i nerki. Aktywuje się układ odpornościowy, ponieważ głód uważany jest za stresującą sytuację.

Względne przeciwwskazania:

  1. Choroby żołądkowo-jelitowe;
  2. Choroby układu nerwowego;
  3. Choroby krwi.

W przypadku tych chorób wymagana jest obowiązkowa konsultacja z lekarzem

Bezwzględne przeciwwskazania:

  1. Cukrzyca;
  2. wiek poniżej 14 lat i powyżej 60 lat;
  3. Dostępność implantów;
  4. niewydolność serca lub nerek.

Zasady postu

Podstawowe zasady postu terapeutycznego zostały opracowane w starożytności, a następnie ulepszone przez sowieckich dietetyków. Są istotne i mają zastosowanie w naszych czasach. Oto zbiór zasad, których należy bezwzględnie przestrzegać:

  1. Przebieg postu medycznego nie może trwać dłużej niż 30 dni. Post medyczny trwa 1-3 dni, bardzo rzadko może trwać 10 dni;
  2. Ciężka praca fizyczna jest wykluczona podczas postu. Jeden dzień wolny wystarczy na regenerację i poprawę metabolizmu. Najlepszy czas to sobota.
  3. Dobry sen. Jeśli dużo śpisz podczas postu, nie będzie to tak zauważalne i nie będzie męczące;
  4. Post zaczyna się rano.
  5. Po poście musisz prawidłowo zakończyć proces. właściwe odżywianie się, aby schudnąć .
  6. Żadnych środków przeczyszczających ani suplementów. Nowoczesne systemy postu często oferują silne środki przeczyszczające, gdy nie jesz. To głównie ruch reklamowy.
  7. Przestań pościć, jeśli źle się poczujesz!

Przeglądy terapeutycznego postu

Systematyczny post przez 1-3 dni każdego miesiąca pomaga schudnąć i utrzymać wyniki. Utrata wagi następuje poprzez przywrócenie trawienia, a nie spalanie tłuszczu. Waga po jednym dniu postu powoli spada. Po trzydniowym poście utrata masy ciała wynosi około dwóch kilogramów i nadal spada w ciągu dwóch tygodni.