Prawidłowe odżywianie w celu utraty wagi

Stwierdzenie, że aby schudnąć i nie szkodzić zdrowiu, trzeba się odżywiać prawidłowo i w sposób zrównoważony, dziś nikt się nie sprzeciwia. Prawidłowe odżywianie przy odchudzaniu powinno zapewnić stabilną pracę wszystkich głównych układów naszego organizmu, pełne wchłanianie wszystkich składników odżywczych, szybki przebieg procesów metabolicznych w układzie pokarmowym.

Prawidłowe odżywianie odgrywa kluczową rolę w walce ze zbędnymi kilogramami. Żaden wyczerpujący trening i aktywność fizyczna nie pomogą Ci schudnąć, jeśli nie będą przestrzegane podstawowe zasady i przepisy dotyczące prawidłowego odżywiania w celu utraty wagi.

Jak dobrze się odżywiać

Najpierw wybierz kompleks witamin. Nawet najbardziej zbilansowane menu odchudzające nie dostarcza naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych witamin, minerałów i pierwiastków śladowych. Dlatego zanim zaczniesz odchudzać, musisz wybrać wysokiej jakości kompleks witamin i minerałów. Możesz kupić specjalne witaminy dla odchudzających się lub ograniczyć się do uniwersalnego kompleksu multiwitaminowego.

Po drugie, wybierz odpowiednią dietę. Jeśli chcesz stracić nie 3-4 dodatkowe kilogramy, ale znacznie więcej, powinieneś odpowiedzialnie podejść do wyboru diety, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. Najlepszą rzeczą w walce z otyłością jest dieta 8 , specjalnie opracowana przez dietetyków dla osób otyłych. Celem tej diety jest nie tylko odchudzanie, ale także normalizacja metabolizmu. Dieta numer 8 opiera się na prawidłowym odżywianiu przy odchudzaniu, którego menu zakłada stopniowe przechodzenie na oddzielne odżywianie.

Po trzecie, porcje. Najtrudniejsze, ale i najważniejsze, jest przestrzeganie zasad konsumpcji określonych ilości. Musisz jeść często, ale stopniowo:

  • porcja owsianki powinna leżeć na talerzu wielkości małej pięści;
  • porcje ryby lub mięsa nie powinny przekraczać rozmiaru dłoni;
  • nie można jeść więcej niż 2 średnie kawałki chleba lub bochenków;
  • twarożek - około 180 gramów;
  • owoce i warzywa nie więcej niż dwie pięści;
  • kefir - 1 szklanka.

Po czwarte, zajmij się problemami psychologicznymi. Wiele osób z nadwagą uzależnia się od jedzenia. Nawyk radzenia sobie ze stresem i kłopotami prowadzi do otyłości i zaburzeń odżywiania. Aby pozbyć się tego nałogu, musisz to przyznać, zacząć kontrolować swoje zachowanie i stopniowo wypracować nowy wzorzec żywieniowy. Jedzenie powinno nasycać, a nie stwarzać iluzję pozbycia się nagromadzonych problemów.

Prawidłowe odżywianie: z czego zrezygnować

Racjonalne odżywianie w celu utraty wagi nie ma tak wielu ograniczeń. Istnieje jednak niewielka lista produktów, które są szkodliwe nie tylko dla szczupłej sylwetki, ale także ogólnie dla zdrowia:

  • popcorn, chipsy, smażone orzechy - zawierają dużo szkodliwych tłuszczów i wzmacniaczy smaku;
  • majonez, na jego bazie ostre sosy;
  • dowolne koncentraty instant - zupy, kluski, puree ziemniaczane;
  • wszelkie wędzone i konserwy;
  • smażone jedzenie;
  • lody, ciasto z tłustą śmietaną.

Wszystkie te potrawy i potrawy są szkodliwe dla nerek, wątroby i przewodu pokarmowego. Wszystkie inne produkty można spożywać, ale oczywiście zawsze należy przestrzegać miary.

Tak więc, aby ciało było lekkie, szczupłe i zdrowe, musisz podjąć wiele wysiłków: stale monitorować swoją dietę, uprawiać sport, rezygnować ze złych nawyków.