Racjonalne odżywianie dla utraty wagi

Podstawy racjonalnego żywienia są nauczane w szkole na lekcjach biologii lub waleologii. Ta wiedza jest niezbędna do ukształtowania koncepcji zdrowego stylu życia u dzieci. A dla dorosłych, którzy zdecydowali się na zdrowy tryb życia, ta wiedza jest niezastąpiona!

Główną cechą zbilansowanej diety jest podział na grupy według potrzeb. Wymagania żywieniowe są nieco inne dla dzieci i dorosłych, a więc dla osób pracujących fizycznie i intelektualnie. Nawet mężczyźni i kobiety mają swoje własne różnice.

Zasady racjonalnego odżywiania są zbudowane w taki sposób, aby człowiekowi nie brakowało zapasów energii i spożywał niezwykle zdrową żywność. Wiele osób stosuje zbilansowaną dietę, aby schudnąć i poprawić organizm.

Zasady dobrego odżywiania:

  1. Żywność musi bez wątpienia pokrywać koszty energii;
  2. Utrzymywanie równowagi. Dieta powinna zawierać białka, tłuszcze i węglowodany (odpowiednio stosunek 15% / 35% / 50%). Witaminy i pierwiastki śladowe nie są produkowane samodzielnie w organizmie, dlatego ich obecność w pożywieniu jest obowiązkowa;
  3. Dieta powinna być regularna i stała. Jedz tylko raz.

To są główne zasady dobrego odżywiania. Mniejsze zasady stanowią, że:

  • Należy jeść powoli i dobrze przeżuwać, nie rozpraszając się programami telewizyjnymi lub czasopismami;
  • Podając jedzenie powinno być udekorowane i apetyczne;
  • Nie leń się nakrywając do stołu;
  • Jedzenie musi być dobrze przyswajalne. W tym celu jest zwykle miażdżony. Wtedy wydaje się, że jest dużo jedzenia, podczas gdy w małych kawałkach szybko się wchłania. W tym samym czasie znika uczucie głodu;
  • Należy przestrzegać złotej zasady: musisz zjeść wystarczająco dużo, aby móc zjeść coś innego. To znaczy nie przejadaj się i nie przejadaj się.

Racjonalne menu żywności odchudzającej pozwala na wybór według własnego gustu. Warzywa i owoce, mięso, nabiał (wymagany kefir), grzyby, jagody, rośliny strączkowe, ryby i owoce morza, jajka, wątroba, zboża - wszystko to jest zdrowe i smaczne. Najbardziej wartościowe pokarmy są surowe. Zgodnie ze zrównoważoną dietą, pierwszeństwo mają potrawy gotowane, pieczone lub gotowane na parze. Lepiej odmówić smażenia lub używać go niezwykle rzadko.

Racjonalne odżywianie menu (przykład):

  • Śniadanie: do wyboru mięso, ryby lub jajka. Do nich - dodatek warzyw. Herbata, kawa, sok, mleko. Chleb.
  • Lunch: na początek zupa, barszcz lub zupa rybna. Po drugie - danie mięsne lub rybne. Surowe warzywa lub sałatki warzywne. Sok lub świeże owoce. Chleb.
  • Kolacja: sałatka warzywna lub owocowa. Produkty mleczne. Chleb.
  • Śniadanie i obiad powinny być bogate w kalorie i pokrywać dzienne koszty. Kolacja jest lekka. Możesz zjeść przekąskę między śniadaniem a lunchem lub lunchem i kolacją. Przekąski mogą być herbatą, świeżymi lub suszonymi owocami.

Racjonalne odżywianie i dieta są ze sobą powiązane. Zwykle diety lekkie opierają się na zasadach dobrego odżywiania, takich jak dieta kaloryczna . W dietach naruszana jest tylko pierwsza zasada - zużycie energii podczas diety przekracza podaż rezerw energii. Dokładnie tak jest w przypadku diety bez węglowodanów.